Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 19 april 2010

Ergens bijhoren.

De bedoeling was om te beschrijven hoe belangrijk het gevonden wordt dat we van elkaar weten waar we bij horen...
Interessant onderwerp dacht ik zo.
Want ergens bij horen of willen horen is vaak ook de grote boosdoener als het gaat om oorlogen of gewoon, simpel menselijke conflicten.
Ik had al reeds een heel stuk getypt, totdat ik merkte....dat ik eigenlijk nergens bij hoor!
Als iemand zou vragen; wie of wat ben je en waar hoor jij nou eigenlijk bij?
Dan zou ik niets anders kunnen zeggen dan;
Ik ben gewoon "ik" en ik hoor bij "mij".....
Het is natuurlijk verleidelijk om mijzelf te gaan verkopen als zijnde mijn verleden....
Maar zelfs in dat verleden toen ik nog overal min of meer bijhoorde, vond ik nooit dat ik dat was.
Tussen al die etiketten voelde ik mij eigenlijk naakt.
In de stilte van "hetzelf" hoor en hoorde ik nergens bij, alleen bij mezelf.
 
Hoe ik zo bij dit onderwerp kom?
Door diep naar binnen te kijken, dit keer middels het soort schrijven dat ik naar "buiten" toe doe.
Weblog bekijkend, dus a.h.w. mezelf als buitenstaander aanschouwen, kwam ik tot het idee van mannenonderwerpen en vrouwen onderwerpen.....
Zelfs daarin kreeg ik even het gevoel; Krijg nou wat!
Ik hoor werkelijk nergens bij.
( van pure schrik krijg ik ontzettend de behoefte daar allerlei banale grapjes over te maken, maar ik doe het lekker niet!!!)

3 opmerkingen:

  1. hihi
    nee je hoeft geen grapjes over jezelf te maken walter dat doen wij wel als het nodig is:-)
    maar ik doe het ook niet,
    ook al denk jij dat je nergens bij hoort,
    ik denk dat je goed in mijn leven past
    je staat me aan, en je bent eerlijk,
    en daar hou ik van,
    het zou erg worden wanneer je schijnheilig doet...
    maar dát ben jij zeker NIET.

    walter,
    join de club van twijfelaars en loners.
    * armen open doe*

    * walter erin sluit*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ga hier even over denken, want dit komt ook weer heel dicht bij mij.
    kom later op de dag hierop terug:))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier vertel je weer dingen die mij raken,
    die dicht bij mijn eigen gevoel komen...
    nu vraag ik me af: zijn de meeste webloggers niet een beetje zo?

    BeantwoordenVerwijderen