Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 9 september 2011

Gelukkig is daar een pilletje voor.

Ruimer denken kan iets toevoegen aan de kwaliteit van leven.
Mijn antipathie tegen medicijnen was in slaap gevallen.
Overigens spontaan, zonder slaappil!
Laatst schrok ik weer even wakker toen een familielid van me begon over het geweldige nut en effect van maagzuurremmers. "Rennis from heaven"?
En over andere medische behandelingen en ingrepen, hoe fijn het was dat dat allemaal kon tegenwoordig...
Zijn vrouw is doktersassistente en bijna startte ik een discussie over de 'waanzin' en het gemakzucht van veel medicijnen. Maagzuur, na gehaast en ongezond eten, is dat zo gek dan? Kun je niet beter op je eetgewoontes letten en wat aan je stressgehalte proberen te doen?
Op het moment dat ik begon over de kracht van de geest en de invloed die je daardoor zelf over je lichaam kunt hebben, en hoe je naast noodzakelijk medicijngebruik ook zelf aan je gezondheid kunt blijven werken, in combinatie met gezonde eet en leefgewoontes, ging het mis...
Toen ik hun verbaasde en verontwaardigde blikken zag ben ik maar over het weer begonnen.
Niet zo moeilijk, deze 'zomer'!


3 opmerkingen:

  1. Het mooiste vind ik altijd als klanten, nadat ik ze (op hun verzoek) uitgebreid een advies over afvallen heb gegeven, bij het afrekenen een lekker snoepje uit het bakje op de toonbank zie nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zal ik even mijzelf als voorbeeld nemen?

    Neen, dat ga ik niet doen. Maar sinds ik het boek 'What the bleep do we know' aan het lezen ben, gaat er wel een nieuwe wereld voor me open. Ik besef hoeveel een menselijke geest kan bereiken. Hoe wetenschap er al eeuwen naast zit.

    Ja, als je mensen als machines beschouwt, helpt het pilletje alleen maar hè? Maar als je al jaren en jaren aan de homeopathie zit dan weet je ook dat pilletjes het wonder niet zijn. Dat ben je zelf.

    Tsjaka!

    Heel interessante stukjes de laatste tijd trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. van veel soorten fruit krijg ik zuur en heb ik een rennie nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen