Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 31 juli 2012

Door de zoveelste duisternis heen.

Periodes van duisternis delen zullen de positieven onder ons waarschijnlijk niet graag doen, het zou het moreel wel eens omlaag kunnen trekken.
Overigens is dit een speculatie die ik geheel voor eigen rekening neem.
Toch kunnen periodes van duisternis het latere licht weer helderder doen schijnen.
Mijn persoonlijke periodes van duisternis worden steeds 'lichter' en lijken een vreemd soort noodzaak mijzelf naar een hoger plan te tillen.
Dat hoger plan houdt voor mij tegenwoordig niets anders meer in dan vrijer in het leven staan.
Vrijer, maar ook liefdevoller, minder gehechtheden want gehechtheid maakt afhankelijk en verkleint je mogelijkheid tot optimaal beleven.
Het begrip duisternis kan voor iedereen wat anders betekenen, van goed hanteerbaar tot benauwend depressief.
Kan een mens hier werkelijk omheen door zich alleen maar met het positieve bezig te houden en te negeren wat er nog aan duisternis in en om hem heen leeft?

Duisternis als levensles, het accepteren van mindere periodes in vertrouwen dat het ergens goed voor is.
Acceptatie en vertrouwen zijn belangrijk om duisternis niet tot een groot zwart gat te laten worden.
Gelukkig drijven er genoeg zaken op mijn 'stilstaand water' om bij de volgende bries hun juiste aanlegplek te kunnen bereiken.




6 opmerkingen:

  1. Dat jouw periodes vol duisternis toch wat lichter worden maakt me blij lieve Walter. Dat betekent dat jij eens, ooit in volle licht zal staan, zeker weten! Daar duim ik voor hoor, want jou gelukkig te weten zou ook mij gelukkig maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Gerda...maar ik mag je ook laten weten dat ik reeds zeer gelukkig ben!Het is niet anders dan mijn persoonlijke reis die ik in dit soort stukjes beschrijf en woorden zoals 'duisternis' kunnen voor iedereen toch nèt even iets anders betekenen. Maar dat neemt niet weg dat ik goed kan zien, omdat ik je persoonlijk ontmoet heb, dat jij volledig in jouw licht staat!
    Knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja lieve Walter hier heb ik t gister nog over gehad dat duisternis eigenlijk in t Licht wil komen vroeg of laat. Er liggen kansen mogelijkheden en ja juist door t aangaan ingaan van wat duister is er doorheen gaan het doorvoelen ivm het Licht en t wordt weer Licht dan straalt t inderdaad nog krachtiger mocht t Licht als t ware nog meer op aarde komen in jou door jou heen. :)))

    lieve zonnetjesgroet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zeg je mooi Kagib, het inspireert me om er nog vaker over te gaan schrijven. Gelukkig is er het Hij verhaal op mijn spijkerbed dat verteld wordt door de anonieme verslaggever. Scheelt mij een boel werk! Hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Laat het licht maar komen Walter.
    En geniet er volop van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. alleen in het volle Licht kun je de duisternis "aan".

    BeantwoordenVerwijderen