Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 3 augustus 2012

Volledig ontspannen zijn.

Je moet nooit een titel bedenken en ongeveer weten wat je erover vertellen wil....om vervolgens iets anders te gaan doen en dan later de titel tussen je concept berichten terug vinden. 
( speciaal gericht aan medebloggers)
Toch ga ik trachten deze draad weer op te pikken, ik weet dat het zeer belangrijk voor me is.
Mijn verblijf in dit ( bijna) absolute Nu begint onbedoeld vruchten af te werpen.
Was het een doel geweest dan had ik niet in het absolute Nu verkeerd, maar me reeds gericht op een doel in het 'dan'.
Natuurlijk kun je me nog volgen....?
Het besef dat volledig ontspannen in het leven staan een ruimte in het Nu creëert die vanzelf in verbinding staat met dat straks. Volledige ontspanning brengt je a.h.w. van het ene Nu in het andere Nu. 
Volledig ontspannen dingen kunnen ervaren die in gespannenheid pijn zouden kunnen veroorzaken.
Dus volledig ontspannen zijn hoeft niet persé in te houden dat je dan constant met alles in vrede bent, jezelf, je omgeving.
De volledige ontspanning is dan een soort opvangnet voor alles wat er op je pad komt.
Je beleeft het. Punt.
Om het nog ingewikkelder te maken kun je stellen dat volledige constante ontspanning gelijk staat met op één lijn zitten met wat het betekent om het leven volledig te ervaren. Vragen hoef je niet meer te stellen, die ontstaan slechts vanuit spanning.

Alles bij elkaar weet ik nu dat ik dit stukje beter had kunnen schrijven op het moment dat de titel mij te binnen schoot.. Hahaha.
Levend in het Nu gooi ik het hele gebeuren toch maar het internet op!
Nog recent benoemde ik mijn vrede met mijn imperfectie.
Met andere woorden; ik heb vrede met dit 'schrijfstukje', misschien dat ik ooit, in een ander nu, ga begrijpen wat ik er werkelijk mee te zeggen had...

1 opmerking:

  1. "De volledige ontspanning is dan een soort opvangnet voor alles wat er op je pad komt."

    Herkenbaar.:-)

    BeantwoordenVerwijderen