Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 16 september 2012

Als vóór iets strijden tegen iets strijden inhoud.

 Subtitel; De zondagspreek.

Interieur kerkje te Zuiderzee openluchtmuseum


Meestal heeft een mens iets waar hij voor leeft, voor strijd of waar hij zich het beste in kan vinden en dat hoeven niet altijd grote idealen te zijn!
Toch is het vreemd dat vóór iets zijn bijna altijd betekent dat je daarnaast tegen iets bent.
Want hoe herken je 'licht' als je niet weet wat 'duisternis' is?
Een levenshouding leven werkt ook een stuk relaxter dan een levenshouding verdedigen of menen dat die verdedigd moet worden.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan...mijn huidige levenshouding lijk ik zo nu en dan te 'moeten' verdedigen of in ieder geval uitleggen.
De valkuil van daarop ingaan is dat het tot een soort preek zou kunnen leiden!
Zou ik er goed aan doen mijn levenshouding ( die ik niet eens levensovertuiging zou willen noemen omdat daar iets statisch inzit) eens uit te leggen of te verwoorden?
Integendeel, laat ik beter blijven werken aan het onderzoeken ervan dan het te verbaliseren.
Het onder woord brengen van bepaalde visies kan vaak leiden tot een 'mein en dein'.
Mensen doen dat graag om zich sterker te voelen en eigen onzekerheid weg te discussiëren via de ander.

Op zich een zéér discutabel schrijfstukje...
Gelukkig is mijn blog een vrolijk en oppervlakkig blog en blijft het wat dat betreft heerlijk rustig.
Zelfs de kat met het opgebonden spek zal hier rustig doorlopen..
Poes, poes poes poes!!!!
(@)

De volgende blogweek mag nòg rustiger worden dan deze vorige.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten