Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 27 september 2012

Zelfmoord.

Een term die liever omzeild wordt, liever op een verzachte manier benoemd.
Maar Rob vermoorde mijn beste vriend....
Hij vermoorde een mens waar velen om gaven.

Het is nu 3 jaar geleden dat hij 'vertrok' en zijn omstandigheden van waaruit hij dat deed waren inderdaad allerbelabberdst.
Zelfoverschatting in strijd met zelfonderschatting, zo kijk ik op mijn eigen twee pogingen terug.
Zelf overschatting klinkt misschien als een hard waardeoordeel, maar zelf overschatting is niet anders dan jezelf misbaar/onmisbaar te denken. Het leven gaat door, ook zonder ons!
Zelf onderschatting, niet door hebben dat je voor anderen werkelijk belangrijk bent.
Niet inzien hoeveel verdriet je achterlaat.
En dan nog.
Het leven gaat gewoon door.

We hebben het vaak over; Ieder mens is uniek, waardoor we het weer tot een soort gemeengoed degraderen.
Een vriend als Rob te hebben was inderdaad uniek.
Er zal nooit meer een Rob zijn voor me, nooit meer een Rob voor iedereen die hem haatte of liefhad.

Spijkerbed slaapt...een beetje.
Maar mijn liefde voor Rob niet.

Het verhaal 'Rob' vind je hier; (klik)

2 opmerkingen:

  1. ik heb geen woorden
    enkel een dikke welgemeende knuffel die zoveel bevat, van 'overblij dat je er nog bent', 'troost' tot 'sterkte' en alles wat je wenst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je An, maar voor mijzelf ligt het al héél ver achter me die gedachtes aan uit het leven stappen..gelukkig maar.
    Het stukje op zich gaat dus niet over mij hoor.

    BeantwoordenVerwijderen