Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 27 december 2012

Geslaagd of mislukt?

Eigenlijk kan je bij een experiment dat niet meer of minder is dan een 'onderzoek' niet spreken van 'geslaagd of mislukt'.
Wat het wel oplevert is meer inzicht, maar ook dat is betrekkelijk, want is er dan iets gebeurd wat ik niet had kunnen voorzien?

Ruim een half jaar geleden besloot ik eens te onderzoeken wat er zou gebeuren als ik werkelijk zou laten gebeuren wat er op mijn pad komt en wat ik doe en voel zonder allerlei opgelegde regels waarvan we vaak niet eens meer weten waar we ze hebben opgedaan of waar ze nog goed voor zijn.
We doen vaak dingen omdat het nou eenmaal zo hoort of omdat anderen het ook doen.
Voor zover dat haalbaar is in het dagelijks leven, heb ik dat een tijdje losgelaten.
Een uitgebreid persoonlijk verslag heeft weinig zin, want het zal voor ieder verschillend zijn wat het oplevert en ik vermoed zo dat ik in ieder geval niet de enige zal zijn geweest die best wel schrok van wat het opleverde!

In mijn persoonlijk leven hebben ooit diverse verslavingen een bepalende rol gespeeld en gelijk kom ik hierdoor bij mijn eigen  positieve ervaring in dit 'experiment'; ze staken niet opnieuw de kop op, integendeel, juist in dat 'losse' leven kwamen ze totaal niet meer aan de orde.
Het tweede punt van 'inzicht' was iets moeilijker een plek te geven, door 'los' te laten bleek ik wel 'onverschilliger' te worden maar absoluut niet 'liefdelozer'!
Integendeel, bezittingsdrang en 'gehechtheid' namen af, waardoor ik veel minder spanning voelde.
Het moeilijke zat hem er wel in dat ik merkte dat 'onverschilliger' en 'afstandelijker' mij confronteerde met oude schuldgevoelens. Ik moest er immers altijd zijn voor anderen!

Een erg vervelend bijverschijnsel van dit 'laten komen wat komt' en er in meegaan was dat ik behoorlijk aankwam en geen ( onnatuurlijke?) fratsen meer uithaalde om in conditie te komen en blijven.
De gebakken peren die over zijn na een 'experiment'.
Ik zal ze beter niet tot het dessert maken, opgeleukt met veel slagroom en een heftig zoete likeur.
Onderzoek voor komend jaar; Waar zit mijn balans als het om zaken gaat als bewegen en verantwoord eten? Is er vrijheid mogelijk die hierin verantwoord is en tot een gezonde balans leidt wat betreft gewicht en beweging?
En dan heb ik het natuurlijk niet over het afbeulen van je lichaam of bizarre dieëten volgen.
Daar waar ik het interessant vind voor blogvolgers, zal ik verslag doen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten