Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 13 mei 2013

Begrip hebben.

Op de rand van de afgrond.

Als ik zo om mij heen kijk red ik het aardig, althans aardig voor een vrijgezel met een bepaald soort 'stoornis'. En dat van die stoornis heb ik niet zelf bepaald hoor!
Hahaha, anders in elkaar zitten dan wat gemiddeld is wordt al snel als een stoornis gezien.
Een mens van uitersten zijn ( bipolair) kan inderdaad 'storend' zijn, net zoals elke eigenschap die uit de hand loopt.
Maar laten we het daarom eens over begrip hebben.
Begrijp jij de mens die verloedert en dat op de tv laat etaleren?
'Mijn leven is een klerezooi, red mij!'...Ergens in die trant te vinden op de een of andere omroep die nog commerciëler is dan Ned. 1,2 of 3.
Of wat te zeggen van uit de hand gelopen 'ouderschappen', wraakzuchtige relaties of andere ellendige 'afwijkingen' waardoor mensen het zichzelf en hun omgeving moeilijk maken...

Nu komt het ergste; Ik heb begrip voor die mensen!
In één ding ben ik echter nog niet ver genoeg wat begrip betreft; Er mee op de tv gaan!
Mocht je mij ooit in zo'n programma tegen komen, leven en huis in puin...heb dan maar begrip voor me.
Kijk, ik kan het natuurlijk ook trachten te voorkomen en mijn gironummer hier tonen, vergezeld van mijn huisadres om preventieve klusjes bij me te komen doen.
Liefdesverklaringen zijn ook welkom en..ik hou van bloemen
.( Voor fruitmanden is het nog te vroeg.)
Alle gekheid op een stokje, ik heb in mijn leven tegen veel grenzen van de afgrond aangehangen
en van daaruit heb ik begrip.
Begrip voor mensen die het nèt niet redden, zoals ik het nèt wel red.



1 opmerking:

  1. Dag Walter
    Ik kwam nog even bijlezen.
    'k Denk dat ik van jou nog veel zou kunnen leren o.a. op het gebied van mededogen en begrip voor anderen. Ook ik vind dat ik mij goed uit de slag red, gelet op mijn situatie, en ik heb niet altijd begrip voor mensen die in een gelijkaardige situatie zijn en de 'drive' of weet ik veel niet hebben om zich dan weliswaar op hùn manier te redden... Voor sommige mensen ben ik misschien wat hard of wat streng... We hebben in dit leven zoveel te leren he... Gelukkig krijgen de meesten van ons daar ook de nodige tijd voor. Dankjwel in elk geval om mij te brengen tot nadenken en stilstaan hierover!
    Een fijne week verder,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen