Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 21 juni 2013

Dingen forceren omdat...?





De jongste ben ik niet meer, maar zou dat een reden moeten zijn om dingen te forceren?
Soms voelt dat even zo...alsof het kookwekkertje op een uur is ingesteld.
Dat laatste uur, waarin alles nog even moet!
De laatste tijd, tijden leef ik meer in het nu dan ooit tevoren, maar natuurlijk zijn er momenten dat ik even de zorg voor straks voel.
Mijn financiële straks zal reeds over anderhalf jaar drastisch veranderen.
Zal ik het wel redden allemaal..straks...want omringd door luxe ben ik toch al niet, laat staan dat mijn leefstijl zo is.
En dan denk ik ineens aan een oudere dame die ik kende, ze maakte zich vreselijke zorgen over allerlei zaken in haar vermeende toekomst.
Voordat die dingen aan de orde kwamen, overleed zij in haar slaap.

Op zich weet ik van mezelf dat ik mij bijzonder goed weet aan te passen en binnen elke situatie mijn 'geluk' wel vind.
Vandaag leef ik en vandaag 'geniet' ik, want waar je niets aan kunt veranderen is het piekeren en zorgen maken niet waard.
Maar ja, een mens is een mens en soms schieten we even ergens in waarvan we eigenlijk drommels goed weten dat het zinloos is.


Wederom een; 'Ik lucht effe m'n hart' stukje.
Ja, vandaag gaat het goed met me! 


1 opmerking:

  1. Alhowel het bij mij ff langer duurt, heb ik ook zo nu en dan ff dat momentje wat na nu komt.
    Ze noemen het toekomst, ik stel me er iets van voor om daarna vast te stellen dat niemand mij die kan laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen