Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 14 augustus 2013

En als je me vraagt;




 Ben je gelukkig?
Dan zeg ik;
Als ik het nu niet ben, ben ik het straks wel weer.
En als je me vraagt;
Ben je blij met wie je bent?
Dan zeg ik;
Ja, zelfs als ik het even niet ben.
Want dat zijn slechts momenten van tijdelijke verwarring.
Als ik je vraag;
Heb je liefde in je leven?
Dan glimlach ik en huil en zeg;
Ja, ik heb wonderlijke liefde in mijn leven.
Mijn laatste vraag;
Zou je een ander willen zijn?
...
Dan moet ik je teleurstellen of tevreden stellen.
Want wie anders zou ik kunnen zijn dan die ik ben!



10 opmerkingen:

  1. Zo is het Walter, je moet de slingers van geluk zelf ophangen en dus zelf je leven maken.

    Fijne dag vandaag en geniet volop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ... en ik hoop dat je tevreden bent met wat je bént lieve Walter, want:
    Jij, mooi mens,
    uniek, schitterend en intens
    Jij, mooi mens,
    staande op het randje van de tijdgrens
    Jij, mooi mens,
    levendig, passievol en begrensd
    Jij, mooi mens,
    als in een muziekstuk vervolg jij langzaam
    jouw weg richting het slotcadans
    © Joukje de Jong

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo is het walter, je bent wie je bent, alleen jij zelf kent jezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet een aantal keren slikken als ik het lees.
    Stel dezelfde vragen aan mezelf, de antwoorden blijven
    me even schuldig momenteel.

    Deze vragen brengen me dichter bij mezelf. En zullen me
    de komende dagen vergezellen. Tot ik een antwoord heb waar ik
    enigszins tevreden kan mee zijn.

    Ik ben tevreden dat jij er bent! En moest je niet zijn zoals je bent,
    zou ik op dit moment minder tevreden zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je openhartigheid is mooi Ann, voor mij kan je al niks meer fout doen!
    Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weet niet waar je het vandaan hebt gehaald maar Top ! ;-)
    Stemt toch tot nadenken maar ..... ik zou heel soms even een ander willen zijn, maar ik denk niet kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles haal ik uit mijn eigen ingewikkelde brein, met dank aan iedereen waardoor het erin gekomen is, hihihi, soort 'bronvermelding' dus. ;-)

      Verwijderen
  7. mooi Walter, om meer dan één keer te lezen

    als je een ander zou zijn, dan zou je vast jezelf weer willen zijn
    t gras is groener aan de overkant of zoiets :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan ga ik hier gelijk zeggen hoe prachtig ik je foto's op je blog vind An! ;-) Jouw 'fotogras' is werkelijk groener dan het mijne...

      Verwijderen
    2. haha, maar kijk dan vind ik ergens anders nog veel groener gras

      Verwijderen