Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 21 november 2013

Nachtelijk gepieker.


Het gewone leven van alledag.
En dan word ik plotseling zomaar klaar wakker, midden in de nacht rond half drie.
Flarden van een blijkbaar onplezierige droom dansen onsamenhangend door mijn hoofd en lossen op in het wakkere niets.
Wakker niets begint zich te vullen; 
''Waar is eigenlijk mijn nagelknippertje, ze moeten nodig geknipt worden en heb ik nog wel een broek die me behoorlijk past. Deze week ga ik op visite, wat trek ik aan! Mijn kledingkast hangt vol met rotzooi die me niet meer past, niet meer staat en al helemaal niet meer lekker zit.''

Mijn lichaam ligt niet lekker meer en heeft het koud maar ook te warm.
"Als ik met de trein naar Amsterdam ga weet ik dan nog wel hoe ik met dat ellendige kaartjes apparaat moet omgaan en..o god, hoe moet ik mijn NS/openbaar vervoerkaart ook alweer opladen. Straks sta ik weer dood nerveus te klooien aan dat oplaadding, terwijl er geïriteerde wachtenden in mijn klamme nek staan te hijgen".

Geloof me, het bovenstaande is nog maar een fractie van mijn nachtelijke, benauwende pieker aanval. De rest is veel erger van aard, erger en onzinniger.
De klok van half drie wijst inmiddels vijf voor vijf aan.
Half angstig en ongerust vlucht ik mijn bed uit, de benedenverdieping kijkt mij rustgevend aan en als ik de keukenlade opendoe tref ik daar doodgewoon het verloren gewaande nageltangetje aan.
Ik neem een banaan, gelegen op de blauw glazen fruitschaal in mijn nieuwe, schone en overzichtelijke keuken.
Terug boven ( nadat ik de verwarming op 21 had gezet ) schuif ik aan de pc, zet koffie op mijn bovensenseo en tracht mijn gepieker onder woorden te brengen.

Even teruglezend naar wat er reeds staat merk ik dat het aardig gelukt is.
Verder schrijven gaat niet lukken, het gepieker is opgelost in mijn gewone zijn van de dag die komen gaat.


( In de nuchterheid van de dag heb ik in alle rust zaken opgezocht via internet. Niet vergeten dat soort dingen te bedenken als ik weer eens piekerend wakker word!)

5 opmerkingen:

  1. Lieve Walter, ik denk dat zo'n dingen ons allemaal wel eens overkomen. Naar het schijnt maken we de dingen erger als we in ons bed liggen... Fijn dat je nadien de draad weer kon opnemen met de dag. En die uurtjes slaap die je hebt moeten missen, die slaap je de volgende nachten wel bij... veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk vannacht weer geslapen als een roosje..!
    Fijne dag vandaag op je tripje naar de grote stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. in de nacht lijken alle problemen dubbel erg

    trek je niks aan van de wachtenden achter je, zij zullen vast ook wel eens staan 'klooien' hebben
    wij kunnen nog gewoon de treinkaartjes aan het loket vragen

    maak er een gezellige dag van daar in Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe herkenbaar. Ik vind het knap dat je je denksels nog kunt benoemen zeg ! Mijn gedachten flodderen meestal zo snel dat ik na dertig denksels helemaal niet meer kan bedenken wat ik allemaal bedacht heb. Het is vreselijk. , en die kaartjes automaat....gruwelijk. Pure mishandeling !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkenbaar Walter. Ik zou het geschreven kunnen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen