Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 24 december 2013

Bonkende coniferen. ( Kerstverhaal?)


De hele nacht wakker gehouden door twee uit hun krachten gegroeide coniferen in mijn tuin die tegen de dakrand bonken.
Een angstig gehoor, zeker als je wat koortsig en beroerd bent. Ik moest hier gewoon even wat schrijven ter afleiding. Keelpijn begint ook door te zetten, mopper, mopper, klaag, klaag...zeur.

De hele dag in bed red ik niet, koud en warm door elkaar heen om daarna weer met 3 lagen nachtkleding voor de tv te gaan hangen.

Zelfs Poppie is ontregeld door mijn gedrag...Bonk, bonk! Het meest domme wat ik daarnet gedaan heb is met enkel een badjes aan in mijn tuin gaan kijken! Onzinnig, ik kan toch niets doen, dus stond ik klappertandend machteloos naar mijn coniferen te staren, terwijl mijn badjas open waaide.
Tuinmeubilair ligt her en der verspreid en zo voel ik mij nu ook.
Her en der verspreid met zere keel en doorzettende hoestbui...
Duizelig en alles doet me zeer...Niesbui! Wel ja, kan er ook nog wel bij!

Dit is natuurlijk niet echt een blogbericht, daar is het te echt voor, ik wil alleen maar even zeuren!
Kan me beter hier afreageren dan op Poppie of iets anders in huis.
Daar waar ik normaal op mijn blog romantische kerstteksten en foto's zou zetten staat nu...
Ik moet me werkelijk beheersen om hier niet ineens al mijn momenteel zorgelijke onzekerheden ten toon te gaan spreiden!
Al die gedachten liepen vannacht behoorlijk uit de hand, het koortsige angstzweet brak mij af en toe uit, begeleid door bonkende en piepende geluiden. Overigens kwamen die gelukkig niet uit mijn lichaam.
Vannacht was alleen wel ineens héél erg alleen!

Gelukkig zakken de angstige gevoelens nu ik zit te 'schrijven'...dat is dan toch nèt iets aangenamer dan koortsig en piekerend in het donker op mijn bed te blijven liggen.
Een hoekhuis met veel bomen erom heen is leuk, maar nu even vooral beangstigend.
Straks maar weer een paracetamol cocktailtje nemen, ik heb er niet veel vertrouwen in dat ik snel beter word, dus wat noodzakelijke boodschappen in huis halen lijkt me toch wel verstandig.

Ik zou er bijna een Charles Dickens-achtig verhaal van neigen te gaan maken...hoe beroerd ik ook ben, op de een of andere manier komt plotseling mijn gevoel voor humor weer los!
Pijn op de borst denkend aan citroenkwast met honing.
Pijn op de borst denkend??
Nee, de koorts is niet hoog genoeg om al te gaan ijlen. Voorlopig is het nog een normale poging tot creatief schrijven. Schrijven met een langzaam aanzwellende hoofdpijn en een tijdelijke loopneus.
Had ik al verteld dat m'n buik en maag ook van streek zijn?
In ieder geval verbetert mijn humeur even door hier af te reageren en wellicht ga ik zo lang door met schrijven dat iedereen schrikt van deze lap tekst en besluit er geen letter van te lezen.

Boodschappen halen, getsie, als ik aan eten denk word ik gelijk misselijk, maar het 'badjas staan' in een stormende tuin daarnet, was reeds onverstandig genoeg, dus zo snel mogelijk de buit binnen halen en me dan verschansen op de bank, tv aan, zappend van 1 naar 44 en weer terug. 
Klinkt erg hetzelfde als mijn jarige dag van gisteren...
Hoe verzin je het om juist nu ziek te worden!

Dan gewoon iedereen die het redde dit hele stuk uit te lezen maar fijne dagen toewensen?
Ach ja, omdat ik lijd hoeft een ander niet te lijden!

Beste bezoekers en blogvrienden, ik wens jullie de allerleukste dagen toe!

( Vergeef me dat ik dit stuk niet ga nalezen op onzorgvuldigheid in taal gebruik, ik stort namelijk weer behoorlijk in.)

Bij labels zul je de vermelding; humor vinden... 


 


12 opmerkingen:

  1. Kop op Walter....
    De belletjes dansen in de tintelende wijn, wat kan het kerstfeest heerlijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kop is al de hele nacht op Lutje, en dwars door alles heen blijf ik er redelijk vrolijk bij. Je bent overigens wel al erg vroeg aan de wijn, Lutje... ;-) :-)))

      Verwijderen
  2. Ja, ik kan me goed voorstellen dat die twee lange zwiepers in je tuin jou een slapeloze nacht bezorgen.
    Niet leuk, en daarbij ook nog eens een flinke griep te pakken.
    Dan rest er niet veel, dan goed voor jezelf zorgen en lekker in je mandje, of met een dekentje op de bank, als je de boodschappen in huis hebt.
    De kachel een standje hoger, iets lekkers binnen handbereik, af en toe een paracetamolletje voor het betere resultaat en gewoon goed uitzieken...!!
    Toch hoop ik dat je de kerstdagen goed doorkomt Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak er gewoon het beste van Marjolijn, zal er gerust door heen raken.

      Verwijderen
  3. Vind t toch bijzonder lieve Walter hoe boeiend je je ziek zijn nog kunt beschrijven, met stuk humor erin, openwaaiende badjassen en zo hihihi.
    Dus ja, heb t tot de laatste letter uit gelezen. Hoop dat je snel op mag knappen en wens je binnen de omstandigheden hele fijne dagen. lieve warme groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap snel op Walter, en zorg goed voor je zelf!

    Lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst wil ik je nog een verjaardag wensen..gelukkig en fijn is nu een onjuiste woordkeuze vind ik zelf..ik ben dan ook wat later omdat ik uit het verre Belgïe moet komen hé :-)..ik heb alles gelezen hoor en vind het jammer dat je steeds zieker wordt..moest ik niet zo ver wonen dan had je al soep en de rest zou nog komen..ik woon lekker achterin met nog wel wat bos rond mij dus ik ben wel het één en ander gewoon, ik slaap door het gekraak door..en alleen op zo'n momenten is absoluut niet leuk, ik kan er van meespreken..en "zeuren", geen probleem voor mij, ik kan daar tegen :-)..en als ik dan effe den egoïst mag uithangen ben ik blij dat er geen romantische kerstteksten opstaan!
    Dus walter, ik hoop echt dat je snel beter mag worden en ik zal mijn gezonde vibes doorsturen en een beterschapsknuffel, wie weet helpt het wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Walter je moet wel een warm piezjamatje aandoen hé

    volledig herkenbaar de ijlende angstige gedachten die opkomen terwijl je je zo ellendig voelt
    maar weet je het ergste duurt maar twee à drie dagen, vanaf dan betert het, wel maar stap voor stap, ik ben er ook nog niet vanaf uhuhuh

    geniet van je tv-avondje, hier wordt het ook zoiets :-)
    vlug beterschap x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben toch weer blij dat ik even . geblogd heb. Reacties doen me best goed...Dank je An, en jij ook beterschap hoor. ( Mijn piezjamaatje nu is veeel minder sexy hoor, haha)

      Verwijderen
  7. Ik zie het helemaal voor me. Ik heb liggen luisteren naar alle (enge) geluiden en op een goed moment mijn handen voor mijn oren gedaan. Ik vond het afschuwelijk......Dat je je alleen voelde snap ik heel goed. Zeuren? Welnee, schrijven kan goed doen. Zwaar verkouden worden, wat een nare manier om je verjaardag en de kerst te vieren. Van de hele dag voor de tv hangen wordt ik beroerd. Weet je dat je op je computer hele films kunt bekijken? Ik heb zo al heel leuke films gevonden. O.a op You tube kan dit. Dat doe ik liever dan alles wat ze me voorkouwen op de tv. beterschap Walter. EEN HEEL GELUKKIG NIEUWJAAR!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je, Geri, een lief bericht doet me goed, trouwens iedereen bedankt die nu reageert. Normaal ben ik niet zo'n kleffe hoor, maar dat zal de koorts zijn! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat door de paracetamol er aan je lijden snel een eind komt en dat je toch nog fijne warme dagen tegemoet gaan.

    BeantwoordenVerwijderen