Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 18 december 2013

Stil en wat nog allemaal zou moeten.







Stil..en wat je nog allemaal zou willen.
Stil...en dan denken dat het zonde van je tijd is?
Stil... en vinden dat je nog van alles zou moeten, misschien wel uit angst.
Uit angst voor de grote Stilte.

De noodzaak van Stilte heeft voor een ieder een eigen invulling.
En dan is er ook nog de ongewenste stilte..
Door omstandigheden geïsoleerd geraakt, daardoor de sociale vaardigheid kwijtgeraakt.
Een vorm van stilte waar je wel of niet mee kan omgaan.
Vereenzaming, geen invulling van het leven meer kunnen vinden.
Als Stilte geen vrije keuze meer is.

De zelfgekozen Stilte, je mag er dankbaar voor zijn.










6 opmerkingen:

  1. Als de stilte zelf gekozen is dan volg ik je..sommige mensen hebben niet te kiezen en daar is de stilte "oorverdovend" voor.
    Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom dus nu tot de ontdekking dat ik veel dankbaar ben & mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. soms staat een mens te balanceren tussen dat zelfgekozen stil en eenzaamheid.
    om niet in eenzaamheid te vallen moet je op je hoede zijn en vaak zelf contacten zoeken.
    maar uiteindelijk sta je als mens (en vooral als single) toch alleen met je beslissingen, met je leven,...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad An, en contacten forceren uit angst voor eenzaamheid? Het blijft een moeilijk iets voor de single, want niets gebeurt als hij of zij niets doet. En soms heb je daar even de energie niet voor. Toch ben ik blij single te zijn, het blijkt het best bij mij te passen.

      Verwijderen
  4. Ik vind stilte heerlijk maar het hangt wel van mijn gesteldheid af, waarom het soms ineens een eenzaam gevoel wordt? Wat An zegt is zeker herkenbaar..

    BeantwoordenVerwijderen