Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 28 december 2013

Suikerzoet.




Onder een suikerzoete laag kunnen vlijmscherpe nagels te voorschijn komen.

Uitdrukkingen en gezegdes.

Af en toe trap je er weer in, de enige troost is dat je dan maar moet denken;
Die vlijmscherpe nagels zijn ook niet in één dag ontstaan.
Er was ongetwijfeld een reden van gekwetstheid en eigen pijn die de nagels zo scherp deed worden.

In ieder geval een goede les om je eigen nagels regelmatig bij te knippen.
Dat 'bij' moet je niet letterlijk nemen,
het zou betekenen dat je ze langer knipt!

;-)

5 opmerkingen:

  1. Kende de uitdrukking niet. Leuk stukje, ook door de inbreng van het zelf manicuren. Ter aanvulling een tip: vergeet na het afknippen niet te vijlen, anders kunnen er nog scherpe randjes blijven zitten. :-). Een wekelijks onderhoud van 'nagels' is gewenst, maar door tijdsdruk, haast en luiheid schiet het handmatige refelectie-werk er nog wel eens bij in. Persoonlijk constateer ik dat met het klimmen der jaren en het opdoen van ervaringen ik meer van hartig ben gaan houden dan van mierzoet. :-) Grt, Hedy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. elk heeft z'n pijntjes ontstaan door bepaalde redenen, toch vind ik dat een mens z'n best moet doen om aangenaam en vriendelijk te zijn, dat is niet teveel gevraagd vind ik, en je zal je er alleszins beter door voelen dan dat je mensen beledigt en kattig reageert, want daar bereik je toch niets mee

    prettig weekend Walter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens An. Als mensen mij pijn doen tracht ik altijd vanuit begrip te reageren,zodra ik merk dat ze het blijven doen ben ik klaar met ze. Soms laat ik het veel te lang toe. Maar ik ben lerende hè. ;-)

      Verwijderen
    2. we geven mensen graag meerdere kansen, maar er komt een moment dat het echt genoeg geweest is en jammer genoeg kan je door omstandigheden ook niet altijd zelf beslissen die persoon uit je leven te bannen, een muurtje rond je bouwen zodat die persoon je niet meer kan kwetsen als je die toch moet ontmoeten is de enige kans dat je dan hebt ter bescherming

      Verwijderen
  3. Gekwetst zul je altijd wel kunnen worden. Je kunt niet voorkomen dat scherpe steentjes je blote voeten bezeren en de wereld kun je niet plaveien, maar je kunt wel schoenen aantrekken. ;-).
    Fijn weekend Walter. en vergeet je schoenen niet hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen