Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 25 december 2013

Vrede en jij en ik.


Het mag toch ook best een keer eenvoudig en sober?

Wie had gedacht dat ik dit jaar op kerstochtend hier met jou zou zitten...?
Vrede sluiten met je situatie, het klinkt zo makkelijk (o ja?), maar soms kan het even een geworstel zijn.
Ziek slap en misselijk de feestdagen in gaan en je er tegen willen verzetten.
Gisteren heb ik mijzelf weer even toegesproken, beetje rillerig en zweterig dat wel.
'Ga gewoon doen, doen!
Ziek? Ach man, hou toch op, kijk om je heen naar wat werkelijk ziek zijn betekent en stuur even je liefde in gedachten naar die mensen!
Nadat ik vrede gesloten had met mijn situatie, kwam er even flink wat gezonde energie vrij, waardoor ik weer gewoon geïnspireerd een gerecht in elkaar kon breien.
Volgens mij kan je inderdaad met mihoen een gerecht breien!



Het is me dan ook gelukt, een beetje onvast op je benen staan als je aan't kokkerellen bent, nou en?
In de avond stortte ik weer wat in, hete oortjes en dat soort dingen.
Maar ik voel me goed, ja een stuk beter omdat ik er vrede mee gesloten heb!

Mocht jij nog ergens mee zitten, probeer het ook eens.
Er vrede mee sluiten, ook al is het maar voor een tijdje.

Vredige kerst voor jou, die nu hier even bij mij leest.

14 opmerkingen:

  1. Oh jee,beetje ziekjes begrijp ik. beterschap..maar je eet gelukkig wel, dat is een goed teken he ;) Een (uit)gebreide maaltijd :)
    Ik eet morgen bij mijn zus, dus lekker makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch een flapdrol Walter, ben wel blij voor jou
    dat je jezelf zo goed kunt toespreken en er vrede mee hebt gesloten,
    waardoor er flink wat gezonde energie vrij kwam.

    Bijna weg de misselijkheid en lekker een bord mihoenbreisel
    bereiden en verorberen.

    Weet je Walter, ik lees jou stukjes altijd heel aandachtig en vond
    het heel erg naar dat jij je zo belabberd voelde, maar als ik dan dit
    stukje weer lees, in nauwelijks 1 dag zo'n enorm verschil omdat
    je jezelf hebt toegesproken???
    En dat je dan nota bene nog schrijft, "probeer het ook eens"
    Kijk daarom noem ik je een flapdrol, als je namelijk heel
    grieperig bent zoals jij jezelf hebt omschreven, dan voel je je
    niet alleen doodziek, maar ben je ook echt doodziek.
    En heb je werkelijk niet de kracht om wat dan ook te doen,
    zo werkt dat bij ieder mens. Voor mij voelt het nu gewoon dat ik
    jou stukjes niet al te serieus kan nemen, en dat vind ik erg jammer.
    Het voelt voor mij als aandacht vragen, en dat werkt bi mij juist
    averechts.

    Nu ik weet dat het allemaal niet zo ernstig als je doet geloven,
    wens ik je fijne kerstdagen toe.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat je ook vind, ik vind het allemaal best en blijf gewoon die die ik ben! Ik blijk anders blijkbaar, flapdrop of niet! Dus wat je van me denkt...ga gerust je gang! En ook een fijne kerst!

      Verwijderen
  3. Goed voor jezelf zorgen helpt.
    Ook met kerst.
    Mooie kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik herken dit....ik zit hier met een koortsblaar en heb weer een ziekte uitgespaard zoals ze zeggen... Het ga je goed en vier een fijne kerst!
    ✡ ✪ ✯ ✰ ✱ ✲ ✴ ✵ ✶ Ho Ho Ho ...I wish you A Merry : Christmas, X-Mas, kiss-mas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk, daar word ik nou vrolijk van Lutje en verder gaat het me best goed af,...lekker veel kaarsen branden en genieten van het even niks moeten. Volgens mij heb jij het ook best naar je zin. ;-)

      Verwijderen
  5. Fijn dat t weer beter met je gaat lieve Walter wens je nog innerlijk verwarmde vreugdevolle en zonodig helende dagen. liefs Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Kagib...ik had het in dit stukje over 'ergens vrede mee kunnen hebben', je blijft mij in dat opzicht inspireren.

      Verwijderen
  6. Moedig dat je toch nog een maaltijd in elkaar gedraaid hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja Walter er zijn mensen die 'echt' ziek zijn en het veel zwaarder hebben
    maar van zo'n vreselijk hoest en alle bijbehoren kan je je echt ellendig voelen, mocht ik ook ondervinden, die hoest gaat met alle energie lopen, je zou van ellendigheid in een hoekje willen kruipen en gewoon vergaan
    raar toch hé
    en dan ga je allerlei dingen bedenken, zoals niks meer uitstellen maar doen op het moment dat je iets wilt en kunt doen, in mijn geval zijn dat dan uitstapjes haha

    vredevolle kerst x

    als onze microben de benen genomen hebben gaan we eens werk maken van die afspraak halfweg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een beetje op de been? Ik avdiseer "kalmpjes aan"
    Goede dagen gewenst en dank je wel voor je reactie onder Oote, was ik blij mee. Mijn dag kwam dus goed op gang.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf weer even de deur uit geweest met Nikon..Je blogbericht was leuk!

      Verwijderen
  9. Als je goed ziek bent en weer wat herstellende bent dan vraagt je maag ook weer. Dan wil je graag wat stevigs in je maag. Zolang je maar niet te veel eet natuurlijk.

    En wat Marjolein ook zegt goed voor je zelf zorgen helpt. Is heel belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen