Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 22 januari 2014

De makkelijke Stilte?





In Stilte kunnen zijn.
Is dat makkelijker als je een kloosterleven leidt?
Misschien is het wel moeilijker.
Buiten het kloosterleven is Stilte een luxe.

Verdere info over dit klooster
HIER




5 opmerkingen:

  1. Stilte komt van binnen uit, het zit in je hoofd en hart.
    Als het daar stil is, is al het andere maar een bij geluid.
    Stil zijn kan eigenlijk overal, waar jezelf gaat.

    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je een kloosterleven leidt en dan bedoel ik echt in een klooster ervaar je altijd stilte. Stilte en rust. Dan kun je in alle rust alles overdenken wat er is. Zo'n klooster zou ik op het moment goed kunnen gebruiken want er speelt veel door mijn hoofd.

    De stilte buiten het kloosterleven is er ook wel maar het is inderdaad een luxe voor je het weet word je gestoord door de telefoon of de voordeurbel om over de kinderen maar niet te spreken. Begrijp me niet verkeerd ik hou intens van mijn kinderen. Maar ik zou het mezelf graag gunnen om echte stilte te mogen ervaren en de kans krijgen om de warboel in mijn hoofd op een rijtje te zetten zodat ik weet wat ik moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stilte is inderdaad een luxe tegenwoordig ..........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ervaar zelf wel veel stilte om me heen en meestal vind ik dat ook prettig. veel mensen kunnen niet meer tegen de stilte en vullen het met gepraat of muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd stilte, dat zou niets voor mij zijn. ik hou teveel van muziek. Ik woon nog in een zeer stille omgeving dus ik ervaar dat dagelijks en dat is in deze tijd een luxe, daar ben ik me ten zeerste van bewust.
    1 van mijn dromen is al zolang ik besta naar de Dalai lama gaan en daar wat te verblijven, maar die zal nooit uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen