Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 9 januari 2014

Het belang van bloggen.





Een weblog bijhouden, waarom doe je dat eigenlijk?
Wat zou de reden kunnen zijn? Ik ga er een paar bedenken en er gelijk commentaar op geven.
Je vindt dat vast niet erg en als je het ergens wel of niet mee eens bent, reageer gerust.

1. Je denkt dat je iets zinnigs te vertellen hebt.
Tja...dan moet je maar beter specifiek te werk gaan en er geen allegaartje van maken!
Hihi, en dat laatste doe ik.

2. Het is gewoon een leuke hobby die niet veel hoeft te kosten, behalve aandacht, tijd en liefde.
Liefde??? Ja, liefde voor het leven, voor je medemens en voor jezelf.
Is dat niet wat overdreven? Nee hoor, want heb je het niet dan is je weblog een kort leven beschoren.



3. Het is een soort dagboek voor je dat je terug kunt lezen.
Oei, van dat terug lezen komt over het algemeen niet zo veel.
Of doe jij het regelmatig?
Soms doe ik het als ik merk, via blogberichten, dat bepaalde oude berichten weer gelezen zijn, dan gluur ik weer even bij mezelf.

Weet je, ik ga er een item/label van maken, zo af en toe wat aandacht besteden aan wat bloggen nou eigenlijk inhoud en wat de motivatie tot bloggen kan zijn.
En misschien ook over wat wel en niet werkt bij een blogbericht..


13 opmerkingen:

  1. Bloggen is gewoon leuk...!!
    Ja wel ik lees wel eens terug.

    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn optie staat er niet bij geloof ik ;-)
    ik heb niks zinnig te vertellen....
    het is wel een hobby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch staan er vaak zeer zinnige stukjes bij je, Lutje! Het is mijn bedoeling om er elke donderdag wat aandacht aan te besteden op mijn blog. Daar zullen zeker ook gekeken worden naar het bloggen 'omdat het gewoon leuk is'.

      Verwijderen
    2. Lutje, volgens mij was dat toch optie 2? ;-)

      Verwijderen
  3. Als je bezig bent met bloggen val je andere niet lastig... of toch wel ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha A, hooguit je lezers, maar die kiezen er dan zelf voor!

      Verwijderen
  4. omdat ik het gewoon erg leuk vind
    beetje creatief kan zijn
    omdat ik dingen wil delen
    klein beetje dagboek, voor zover ik dan ook iets over m'n leven vertel
    een hobby die je kan doen terwijl het lichaam rust (was zeker in het begin van toepassing)
    een doel voor m'n foto's zodat er toch iemand eens naar kijkt hihi
    en heel mooi meegenomen als het met andere bloggers beetje klikt en er dan ontmoetingen uit voort komen

    soms kijk ik eens terug naar vorige jaren, om te zien of m'n foto's verbeteren of niet
    en er staat verdorie nogal wat brol tussen aiaiai
    en om te zien of ik niet te veel onzin uitkraamde :-)

    andere blogs kan ik zinnig vinden
    die van mij, ach ja, vaak denk ik wel wat hebben m'n 'volgers' daar nu aan
    maar ik kan voorlopig nog niet stoppen, gewoon dus omdat ik het zelf leuk vind

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je An! Je reactie motiveert me om er inderdaad een wekelijks terugkerend item/label van te maken. Wie weet wat dat nog allemaal in werking zet?

      Verwijderen
    2. zo'n uitgebreide reactie ben je van mij niet gewoon hé :-p

      Verwijderen
  5. Toen ik ermee begon, ik denk in 2005 dacht ik dat ik iets zinnigs te vertellen had, toen het begon te lopen had ik op een gegeven moment veel ´vrienden´en veel reacties, het was gezellig, leuk en ik voelde me best wel geliefd op een bepaalde manier, kreeg veel aandacht. Heb ook vervelende dingen meegemaakt moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen.
    Nu, vele blogs verder, vind het nu eigenlijk een beetje zonde van de tijd. Ik wil niet meer zoveel tijd aan bloggen besteden. Ik heb wel een paar mensen -ook live- leren kennen, dat vind ik wel een positieve kant, maar toch..uiteindelijk ga je toch niet steeds het hele land door reizen om mensen te ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De 'vervelende dingen' heb ik een beetje terug weten te dringen door te gaan modereren toen ze gaande waren, nu vind ik dat 'eerst zelf lezen' en pas daarna plaatsen gewoon prettig.
      Het gebeurt eigenlijk nooit dat ik een reactie niet plaats. Misschien zou ik het doen als mensen via hier elkaar gaan beledigen..
      Op dit moment tracht ik mijn bloggen weer eens wat meer structuur te geven, opdat het voor mij een aanvulling blijft van waar ik mee bezig ben. Dus zonde van mijn tijd is het (nog) niet. ;-)

      Verwijderen
  6. Het is gewoon leuk om te doen en.....ik hou van de dagelijkse contacten. In de loop der jaren heb ik toch heel wat vrienden gemaakt en live ontmoet. Met sommige bloggers is een hechte vriendschap ontstaan die ook nadat ze zijn gestopt jet bloggen stand houd.
    En......je komt nog eens ergens he.
    Bovendien steek je ongemerkt iets op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, soms steek je iets op of motiveert het je tot. ( Zelf in te vullen.) ;-)

      Verwijderen