Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 17 maart 2014

Kant en klaar? Me hoela!




Kant en klare maaltijden koop ik bijna nooit.
Bijna of nooit?
Nou ja, soms een bizarre aanbieding, vooral als het om pizza's gaat.
Koken is een creatieve bezigheid geworden, in ieder geval voor mij.
'Als vader thuis kwam moest het eten op tafel staan'.
In mijn eigen volwassen leven heb ik dat al niet meer meegemaakt, maar in mijn jeugd des te meer.
Moeder moest sloven voor de piepers en 't stukkie vlees.
Lekkere vette jus bij stukgekookte groenten.
Enne, we mochten prakken!

Nu, als vrij-gezellige-man op respectabele leeftijd mag ik mijzelf verzorgen!
Het gaat me goed af, in ieder geval wat eten betreft.
De rest schiet er nog wel eens een beetje bij in, dan moet ik weer naar mijn SM meester/es.
Zweep erover, schoonmaken, luie donder.!
Hopla, m'n leren tuigje aan en soppen dat het een lieve lust is!!!

Oeps, ik dwaal een tikkie af, dus geef ik maar snel even het keurige recept van het afgebeelde gerecht;
Paar vastkokende aardappelen schillen en in vierkante blokjes snijden.
(Ronde blokjes lukken zelden.)
Spitskool in dunne reepjes zagen met oude boomzaag...
Rookworst dwingen zichzelf in plakjes om te zetten.
Tomaat, blokkig behandelen.
Peper, zout en basilicum om het sensuele genot te verhogen.

Aardappelblokjes zéér kort koken. Zééér!  (Auw!)
Voor straf de koekenpan in en tot goudbruin molesteren.
Roerbak pan opjutten zodat die flink heet is.
Erotische reepjes spitskool erin ( ja, ik drijf het op de spits in dit recept!), de reeds geplakte rookworst erbij en gaan met die banaan!
Tomaten erbij en het hele sensuele zooitje bestuiven met kruiden...

Zoals je gemerkt hebt, was het een 18+ recept.
Maar daar is wat aan gedaan!

:-))))

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk creatief met woorden.. ik val ervoor.. nee, niet in zwijm.. niet in slaap.. maar wel.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het je gesmaakt heeft is het helemaal goed...!!
    Fijne maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan na de , is het nu een meester of meesteres ? zie ik je al bezig in je leren  aan het kokkerellen.
    Ronde vriekante blokjes maken, dan heb je toch wel een echte SM.
    En als dan nog de buurvrouw voor je valt …. Saampjes Pizza.
    Groetjes lefgozer, ......Ik hou het bij het prakken van de piepers….

    BeantwoordenVerwijderen