Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 20 maart 2014

Kat in vreemd pakhuis.


 Voor het eerst naar de nieuwe bibliotheek in Gouda.
Dertien boeken moest ik kwijt en gelijk al ging het mis..
Ik kan mij niet herinneren een plafond te hebben gezien in de entree zaal!
Chocolade fabriek, noemen ze het gebouw. Zal daar misschien ooit gestaan hebben, ik raakte gelijk al bij binnenkomst gedesoriënteerd...Het had inderdaad het uiterlijk van een fabriek, op eerste gezicht sfeerloos en vooral overweldigend. Nergens een herkenbare balie te vinden, tja een balie zullen ze wel hopeloos ouderwets vinden.
Aan de linkerkant van deze, buiten proporties grote zaal, bevond zich iets wat daar op leek.
Mijn evenwichtsorgaan stond mij niet toe die kant op te schuifelen en net op tijd ontwaarde ik ergens in het midden van deze zaal een dame die mij min of meer gastvrij en behulpzaam trachtte toe te lachen.
Bijna voelde het als uitlachen en het had me niet eens verbaasd als ze me gesommeerd had het pand onmiddellijk te verlaten!
Op mijn vraag waar ik de boeken kon inleveren sleurde ze me bij kop en kont naar de vermeende balie.
'Hier moet je zijn, sukkel!'.
O nee, natuurlijk zei ze dat niet, maar ik voelde me gewoon even een sukkel.
Bij een van de vele beeldschermen kon ik op inleveren drukken en met de boeken de plaat poetsen, oftewel over een waarschijnlijk radio-actieve ondergrond schuiven.
En ja hoor! De titel van het doorgeschoven boek verscheen in beeld, met alles d'r op en d'r aan.
Aangezien ik nog twaalf boeken te verschuiven had drukte ik licht paniekerig op een verkeerde opdracht.
Ik bleek het boek opnieuw geleend te hebben? Althans zo kwam het mij voor.
'Bent u klaar', hoorde ik een dame achter mij zeggen..Met het zweet op mijn voorhoofd stotterde ik dat het mis ging. De dame ging me helpen.
Ze pakte mijn wijsvinger en zette die behoedzaam op de juiste plekken en vermelde dat als het goed ging ze straks wat lekkers voor me had.
Haha, dat was even een fantasietje tussendoor!
Ik bedankte haar en het ging een tijdje goed.
Totdat..er iets op het scherm verscheen dat me verwarde...Ik had er toch 16 boeken doorheen gehaald?
Snakkend naar adem sleurde ik de bibliothecaresse erbij.
'Meneer, u hebt het helemaal goed gedaan hoor', wilt u een bon dan kunt u op 'bon' drukken'.
Ik drukte op 'bon' en kreeg een bon. Gratis, zonder extra kosten!

Hyperventilerend van pleinvrees verlies ik het vreselijke gebouw...
Over hoe de aanwezige boeken gepresenteerd werden aan de klant en over die vreemde uitvergrote trap naar boven die waarschijnlijk ook als tribune dienst kon doen, vertel ik volgende keer misschien.


6 opmerkingen:

  1. Dat was dus peentjes zweten, maar gelukkig deze eerste beproeving heb je doorstaan.
    Hopelijk heb je wel een stapeltje nieuwe boeken kunnen vinden, zodat je weer lekker kunt lezen.
    En oefening baart kunst Walter, volgende keer lijkt het al of het nooit anders is geweest.
    Vandaag maar lekker in de zon met een nieuw boek.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grote lach! Dat jij onder zulk een stress nog baldadige fantasietjes kon ervaren ... Herkenbare situaties: Helluppp, de wereld draait door!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOOOOO, ik moet echt lachen, sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik snap e rook niets van. blijkbaar moeten bibliotheken en boekhandels in bijzondere gebouwen. Ik heb me net zo gevoeld in onze nieuwe bieb. Moet je maar proberen geen telaat te krijgen, dat is ook een leuke belevenis.
    Ik vind onze bieb prachtig, echt genieten om er te zijn. Maaaaaarrrrr, naast de afdeling literatuur en kunst is een glijbaan van de 2 e verdieping naar de 1-e verdieping. Een herrie van spelende en schreeuwende kinderen.........Ik ga er soms helemaal daas weg. Wie verzint er zoiets????? Ik hoop dat je je weerzin kunt overwinnen, want eerlijk gezegd, wanneer je doorhebt hoe het werkt is het supermakkelijk. .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou bijna weer zelf de boeken gaan kopen en net als een thuisapotheek een thuisbibliottheek gaan aanleggen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Arme Walter, heb je het lezen weer opgepakt krijg je dit. Neem van mij aan dat het went, behalve op woensdagmiddag want dan zit de jeugd te gamen en dat zorgt voor geluidshinder. Maar een glijbaan zoals kakelbont beschrijft, slaat alles. Tja de bieb moet tegenwoordig multifunctioneel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zie je wel dat je het kan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen