Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 21 maart 2014

Tegenvallende tegenwind.

Eergisteren...


Weer eens tijd voor een gezonde fietstocht door de polder alhier.
Mooi weer, tikje winderig...maar dat mocht niet deren!
Zo midden in de polder vang je veel wind, daar hoef je geen hoge boom voor te zijn.
De zijwind voelde als tegenwind, dus al met al leek het mee te vallen.
Huiswaarts kreeg ik pas door hoe straf die wind was!
Het was een gezonde straf voor mijn aanvankelijke optimisme, de dij en kuitspieren kregen weer eens de oefening waar ze reeds lang aan toe waren.
Zelfs een joggende man haalde mij in tijdens het tegenwindse fietsen...
We maakten, al bewegende even een sportief praatje.



Polderlandschap, zeer rustgevend!

9 opmerkingen:

  1. Dat is heerlijk genieten zo'n fietstocht door de polder...!
    Fijne vrijdag en op naar een mooi weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik die foto's zie dan weet ik wat ik hier mis..wind en water..i love it.
    En door de wind dus x-tra exercise :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihi leuk. Ja herkenbaar, ook met die jogger, alleen zonder sportief praatje.
    Kwam ook amper vooruit, maar ging me niet forceren hoor, al moest ik ergens zijn, lekker rustig peddelen muziekje op de oren. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk lijkt me dat, een polder in de buurt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je meteen de straffe tegenwind op de heenweg had, dan was je niet .........
    Eigenlijk komt het dus op neer, dat je de pech had dat je verkeerd was begonnen met fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ehum herkenbaar, ik woon ook in de polder. Er stond aardig wat wind waardoor ik besloten had om af te stappen en naast mijn fiets de weg verder te vervolgen.
    Ik bedacht me dat ik alle tijd van de wereld had en dat ik mezelf niet in het "zweet" hoefde te werken om ergens op tijd te komen.
    Ik heb heerlijk genoten van de wind, de omgeving en de wandeling, echt even puur tijd voor mezelf en de natuur. Ik kwam helemaal fris en uitgewaaid thuis, en dat allemaal dankzij de wind.
    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vooral die laatste foto vind ik erg prettig om naar te kijken...Goed weekeinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Walter, kijk eens op http://www.cursors-4u.com/cute/

    Zoveel keuzes!!!!!

    Ik ben benieuwd

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen