Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 18 maart 2014

The Geisha accident.


Misschien ga ik deze nog gezellig invullen?
Laat in de avond, een vers opgespannen wit vlak...
Het voelt nog niet als bedtijd...en dan toch nog even wat simpele kleuren verf op mijn palet gedaan en een penseel gepakt. Een platte dure! Leuk spul, want je kan er dunne lijnen mee trekken, maar ook dikke en vullende..
Binnen een paar tellen verscheen er iets, beetje achteruit lopen en kijken.
Of ze het waard was, ach, gebeurd is gebeurd.
In de achteruitloopstand stootte ik tegen het afgebeelde slachtoffer.
Bam! Plat op zijn glazen snufferd!
Christus  was gelukkig niet van zijn kruis geraakt, maar de wissellijst kan ik wel vergeten!
Ik hou het maar op een bedrijfsongeval.


Voor even bijgelovig: Scherven brengen geluk!


Alsof er niets gebeurd was ben ik nog even gaan ´pielen´.
´Ze´ heeft iets lente achtigs over zich, en met een beetje verbeelding zie ik haar kaak in verband zitten.
Waarschijnlijk schrok ze zich de kaak uit de kom door de klap!
Niet alleen ik heb het soms moeilijk met mijn werk, mijn werk heeft het minstens zo moeilijk met mij!
Je zal toch afhankelijk zijn van die penseel van me!
Gelukkig was er muziek bij
en gelukkig grenzen er geen buren aan mijn atelier! 




11 opmerkingen:

  1. Scherven brengen geluk Walter, en een wissellijst is wel te vervangen als het nodig is.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naar mijn gevoel zou ik zeggen. Niets meer aan doen. Het schilderij heeft iets misterieus over zich. Mooie kleuren ook. Of ze alles loslaat. Erg mooi. Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Betreffende het eerste werk is het wat mij betreft je signatuur eronder en verders niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze is prachtig Walter! Zo zwierig zag ik een geisha nog nooit. Bij deze verbied ik je er nog verder aan te komen. Het is nu tijd om te gaan exposeren Walter .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps dames, het leed is reeds geschied, deze 'geisha' is niet meer.
    Op dit moment ben ik vooral aan het aftasten van mijn grenzen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi stom... weten wanneer op te houden is moeilijk he .......voor straf met blote voeten naar bed vanavond.

      Verwijderen
    2. Wat mij betreft ben je te ver gegaan. Wat jammer zeg. Maar wel herkenbaar.😄

      Verwijderen
    3. Gelukkig ging het leven gewoon door en zijn er steeds weer nieuwe kansen. ;-)

      Verwijderen
  6. Ik ben altijd blij als ik het glas uit die stomme wissellijsten kwijt ben. Heb er zo'n hekel aan. Dan plak ik het papier als behang op het board en lak het., Vind ik veel handiger.
    Heerlijk weer bezig te zijn hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schrijf ik er iets moois onder en vergeet te publiceren.... WEG

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Of ging het toch goed, nu weet ik het niet meer. Dat betekent niet veel goeds. Het is denk ik nog iets te vroeg hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen