Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 15 juni 2014

Een ander soort vader..(dag, vader!)




Heeft het met mijn scheiding van ooit te maken?
Ik was nog pas 30 en mijn zoons waren klein..
En in die tijd, wat een pijn, en wat een verdriet voor alle betrokken partijen!
Toch vinden mijn zoons dat ze een fijne vader hebben en dat het altijd leuk was bij mij.
Ik ben een geheel ander soort vader geworden dan dat mijn eigen vader was.
Persoonlijke gesprekken had ik zelden tot nooit met hem.
Hij leek er schik in te hebben mij belachelijk te maken.
Tegen het eind van zijn leven is dat gelukkig helemaal goed gekomen..

Als zelf vader zijnde ga ik geen enkel gesprek uit de weg.
Onze band is zeer intiem en vertrouwelijk, werkelijk alles kan gezegd worden.
En daar ben ik zeer dankbaar voor.

4 opmerkingen:

  1. Vaderdag vandaag.
    Maak er een bijzondere van...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedenavond jumping walter :-) zo een relatie als jij ze beschrijft heb ik ook met mijn vader gehad, daar mag je fier op zijn.
    Je zal alleszins wel een mooie dag gehad hebben en dan wens ik je nog een fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Walter, jullie band 'Vader - Zoons'! Wat hebben jullie het tof met elkaar, is mijn gevoel. Mijn dochter - vader - band is / was er ook een waarop ik vol liefde en met trots op terugkijk. Mijn vader, een vader en vriend voor ons kinderen en aangetrouwden . Een souvenir voor het hart, dat altijd overal mee naar toe reist. Walter, je hebt zo nu en dan iets gepost over jouw zoons. Het lijken me fijne mannen. Snap dat je grenzeloze liefde voor jouw jongens voelt.

    BeantwoordenVerwijderen