Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 15 juli 2014

De vroege morgen.



De laatste tijd ben ik het meest creatief op de valreep.
Meestal bereidde ik mijn berichten voor op de dag die...oeps, nu wil ik er een te ingewikkelde zin van maken!
Vind je het gek, het is nu gistermiddag 17:00 uur, daar raakt en mens vandaag toch van in de war!
Tolle en Lama, die laatste is niet van de spugende soort maar van de 'liefde' voor al wat leeft.
Dalai dus.
Een zeer aparte en humoristische man.


'Boeddhisme voor alledag' valt me op zich wat zwaar, maar dat ligt niet aan het boek maar meer aan hoe ik bezig ben!
Zomers en luchtig en zo oppervlakkig mogelijk...
'Gezond egoïsme', daar ging een stukje over...Tja, ik ben daar nooit zo goed in en neig me al snel in de eerste plaats naar anderen te richten. Ik kan er goed mee leven.
En dan de essentie van de leer van de Boeddha ;
'In dien mogelijk moet je anderen helpen.
Indien dat niet mogelijk is mag je ze in ieder geval geen kwaad doen'.
Dat laatste kan ik nog wel opbrengen met zomers weer!
Van Tolle ga ik in ieder geval meer lezen, al menigmaal is hij in mijn leven voorbij geschoven.
Ik laat hem niet meer schuiven, maar pak hem gewoon in de bib!

Voor de zomermaanden ga ik vooral dit blog gebruiken, dus de hele rataplan gaat hier voorbij komen, van geweldige foto's van uitmuntende kwaliteit tot spirituele schrijfsels waar je in stante pede gelijk het licht door gaat zien.
En tussendoor de wat bescheidener berichten, hihihi...
Oké, de vroege morgen was dit niet, die beleeft pas het daglicht vandaag.
Soms begrijp ik mijn eigen schrijven niet meer.
Misschien als ik zelf morgen dit bericht lees.  




 

3 opmerkingen:

  1. Noemen ze dit nu terug in de tijd dat schrijven van morgen gisteren lezen, of ben ik nu in de war ? het licht is ook al uit, maar dat komt dat iemand de lichschakelaar geraakt heeft, maar donker is het niet want er was al daglicht, ......
    Blijft over alledaags Boeddhisme .... Boeddhisme voor alledag, ...... maar goed dat ik gisteren al koffie op heb, ............. je kan hier echt in de war raken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nu gistermiddag.......
    Ja ja!?
    Nee oke......
    Hoewel ik hier nog even over ga nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja, op naar morgen dan maar. Mij krijg je niet gek.

    BeantwoordenVerwijderen