Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 30 juli 2014

Er zit schoonheid in alles.



Een voorbeeld; ik had een zo goed als dode palm staan en dacht vaak, gooi hem toch eens weg!
En dan zag ik toch weer ergens een nieuwe scheut verschijnen...
Heb gisteren eindelijk de knoop doorgehakt, maar dat soort beslissingen blijven voor mij raar voelen, bijna alsof je een wezen pijn doet.
Ik denk maar zo, hij gaat nu weer op een andere manier een leven tegemoet.
The circle of life.


Liggend in mijn tuin op het allerlaagste niveau..ja ja, op een laag niveau leven ben ik soms best goed in ;-) , dan kijk je toch anders tegen de dingen aan...
Mijn tuinmeubilair leidt een eigen leven en er gebeurt van alles in.
Toen ik dit zag ( zie foto's ) dacht ik eerst, dit moet ik eens schoonmaken...totdat ik er schoonheid in zag.
Gelukkig heb ik dan mijn geliefde hobby, fotograferen.
Daarna met harde borstel toch maar schoon gemaakt, je weet maar nooit wie er nog eens met mij op de grond komt liggen zonnen..
In ieder geval kun je plat liggend niet meer vallen.




3 opmerkingen:

  1. Er zit inderdaad in veel schoonheid, als ik opsta en ik zie een web hangen dat zeer kunstig gemaakt is dat denk ik ook..kijk nu toch eens hoe mooi dat is.. tot ik terug thuis kom, er niet op let en mijn gezicht 1 spinnenweb is inclusief de spider.. dan is mijn definitie van schoonheid net iets anders! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij denkt de spider dat ook.. dan is het morgend bekijkt ze haar nieuwe web en denkt: hoe mooi heb ik dat weer gedaan!
      Komt er zo een domme trien voorbij, loopt haar hele infrastructuur naar de haaien, schrikt die spin zich een ongeluk en valt dan van dat inmense mens af en denkt: mijn definitie klopt ook niet meer.. ;-)
      Zo zie je maar.. the circle of life

      Verwijderen