Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 3 juni 2015

Dan maar kippensoep.


Kip was gevlogen denk ik terwijl mijn neus liep.
Had ook eigenlijk zelf een kip moeten slachten.
Kon het ook niet met runderlapjes...
Had wel gisteren Poppie stamppot .
Ze heeft er niks van gemerkt.
Ze sliep terwijl ik haar slachtte...
Stel je toch eens voor...
Bewust vlees eten is eigenlijk niet mogelijk...
Zat gelukkig weinig vermoordde kip in de soep...alhoewel ik ook ineens gevoelens voor de groente kreeg.
Je zal toch gezellig te staan groeien in het zonnetje en dan ineens....
Toch eens gaan bedenken wat ik kan eten zonder al die ellende.
Misschien maar onder een koe gaan liggen of in kippennest.  

Poppie zit bedroefd naar buiten te kijken...
Beter dan in de stamppot hihi. 

Eigenlijk afgrijselijk dat we dieren eten. 
Bij koeien en varkens herken ik hun ziel.
Bij kippen heb ik dat och minder.

Kreeg weer een Engelstalig compliment via mijn blog dat....
schrik niet, mijn stijl van bloggen zo uniek was.
Natuurlijk in het Engels, kan waarschijnlijk geen letter Nederlands lezen.Hihi

3 opmerkingen:

  1. Kippensoep is altijd goed, als je je niet goed voelt...!
    Daar knap je vast van op...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik eet niet echt veel vlees, en als ik het eet denk er niet bij na. Dat mag je eigenlijk ook niet doen vind ik want als je over alles begint na te denken.. tja..
    Poppie ziet er voor gestampt te zijn toch nog heel goed uit :-))
    hier al een lekker zonnetje dus hopelijk daar ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kippesoep, dat was mijn oma's wonderrecept bij verkoudheid.
    En als dat niet hielp dan een stevige neut voor het slapen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen