Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 8 april 2018

Berusting en overgave?

Kijkend door een kier vanuit de duisternis.

Vermoeid door het overleven in een vijandige omgeving,  voelde ik de neiging om me er maar in te berusten... Mij zelfs over te geven aan het mij aangedane onrecht.
Moe en dubbel gevangen, zowel door mijn positieve instelling als door het raffinement van dit bizarre systeem.
Een zogenaamde bezorgde huisarts, die mij door gebrek aan een passende instelling mij in een korsakov stichting gedumpt heeft, hetgeen m.i. niet langer had mogen duren dan max. 4 maanden.
Diezelfde huisarts die ik meer dan 20 jaar vertrouwd had, hij liet het totaal afweten en heeft zelfs nooit naar mij gevraagd.


Dit soort dingen werkt verlammend op me en zelfs met behulp van internet is het nog als zoeken naar een speld in een hooiberg om mijn wettelijke recht te krijgen..
Ja, ik ben doodmoe...morgen weer een dag en weer diverse pogingen!
Steeds vaker komen er beelden in mij op die zich in recente geschiedenis hebben voor gedaan.

3 opmerkingen:

  1. Het is erg....zeker van je huisdokter
    maar in Belgie is het ook moeilijk....
    hopelijk komt er vlug een oplossing!
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet gemakkelijk Walter, 't zou allemaal niet mogen gebeuren, eigenlijk zou er een neutraal advocaat moeten aangesteld worden als op een bepaald ogenblik een mens niet in staat is zelf beslissingen te nemen maar zelfs dan is de vraag of alles goed zou verlopen
    Aan de andere kant is het voor hulpverleners ook niet altijd gemakkelijk om het juiste te beslissen denk ik
    Ik ga er graag van uit dat ze doen om goed te doen, maar er zullen er altijd wel tussen zitten met slechte bedoelingen, jammer genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In echt slechte bedoelingen geloof ik nou ook weer niet, het is vaak gemakzucht en gebrek aan betrokkenheid. En soms zelfs in het belang van de instantie waar ze bij in dienst zijn....

      Verwijderen