Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 21 april 2018

De waanzin van het goed van vertrouwen zijn.

Dit keer gewoon in de ik-vorm beschreven.

Zou jij je kunnen voorstellen dat je veel te goed van vertrouwen bent?
 
Een gezonde foto erbij, om deze prachtige dag toch goed te kunnen beginnen!


Bij mij blijkt het nóg erger, vertrouwen..letterlijk tegen beter weten in!
Zo ging ik er van uit dat fysio bedoeld was om de kwaliteit van leven flink te verbeteren.
Ben je mal! Die was enkel bedoeld om de mensen in een keurslijf te houden.
De slaven van dit systeem! Er waren zelfs mensen die gedwongen werden te gaan,anders werden er maatregelen tegen hen getroffen.
Mijn buurvrouw is er één van... Haar recht om tv te mogen kijken werd op rantsoen gezet!
Het kost me nog steeds moeite om deze waanzin écht te geloven!
Toch ben ik er bijna een jaar ingestonken dat het volgen van fysiotherapie verplicht was.
De reden dat ik hier niet tegen in opstand kwam, was mijn goed van vertrouwen zijn.

Totdat ik er achter kwam dat die hele fysio hier slechts een wassen neus is!
Degene die dit leidt heeft de kennis die nog uit 2 eeuwen gelden schijnt te stammen.
Al sinds geruime tijd doe ik nog maar 1x per week mee, i.p.v. 2x.En dat komt omdat ik steeds beter door de bomen het bos begon te zien.
Vandaag liep de fysio dame achter mij de trap op en vroeg me waarom ik mijn steunkousen niet droeg.
Wat een geluk dat ik een groot gevoel van zelfbeheersing heb!
Ongelooflijk dom en gigantisch uit de tijd...de waanzin dat een mobiele en zeer gezonde vent constant steunkousen zou moeten dragen...Vroeger werd er zo gedacht voor oude dames die vooral bedlegerig waren en nog nauwelijks mobiel.
Dit was voor mij de druppel die de emmer van stompzinnigheid deed overlopen.
Voor mij geen fysio meer van deze onkundige mensen!
De oefeningen die ik zelf doe zetten 100% meer zoden aan de dijk.

Goed van vertrouwen zijn?
Op zich hoop ik dat nooit kwijt te raken, maar een stuk scherper kijken, dat kan geen kwaad.

1 opmerking:

  1. Ik kan daar ook in oefenen Walter. Een beetje gezond wantrouwen aanleren kan mij ook goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen