Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 29 april 2018

Hoop?






Hoop doet leven?
Hoop wordt altijd gevoed door een onderliggende wanhoop.
De hoop is een passieve emotie die vaak gebruikt wordt om de hopeloosheid van de mens te maskeren!
Hoop is in feite een leugen.
Laat er handelen en aktief zijn voor in de plaats komen!
Een goede les die ik juist hier meer en meer leer.En wel via de mensen die hun hoop op een klagende manier uitten.Deze hoop is de hoop waarmee de mensen hier voor de gek worden gehouden!
Ja, zelfs vooral hen die hopen op de wederkomst van Christus!
Hoop, geloof en liefde; een oud symbool wat in dit instituut totaal wordt ontkracht.
En daarvoor ben ik ze dankbaar.


2 opmerkingen:

  1. hoop is een leugen? volgens mij is het iets waar je je aan vast klampt, maar ja misschien is dat juist een leugen
    moeilijk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hou het beter makkelijk An, daar is niks mis mee hoor!

      Verwijderen