Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 12 mei 2018

De nacht en de waanzin van regels.


Er overlijden mensen, juist vanwege die regels!
De walgelijke waanzin van een 'christelijke' instelling, regels die z.g. bedoeld zijn om de mensen te beschermen?
Regelmatig zijn er mensen die ongelukkig vallen, één persoon is zelfs doodgebloed in zijn douche...ongelukkig wordt iedereen hier, vanwege de bureaucratische regels, toegepast zonder hart. Neem eens het recht om naar buiten te mogen of eens een weekend naar je familie te kunnen.
Het wordt je op slinkse wijze zeer moeilijk of zelfs onmogelijk gemaakt.
Neem nou dat 'vallen'. Zelf had ik ooit om een wandelstok gevraagd, zodat ik 's nachts zonder risico naar m'n toilet kon lopen.
Niet te geloven, je moest er maanden mee trainen, alvorens je die stok zou kunnen krijgen.
Alsof ik verstandelijk extreem beperkt was moest ik met een verzorgster stukjes lopen op straat om te leren met een wandelstok om te gaan!
Ben zelfs nog zo gek geweest om dat enkele malen te doen, dat kon één keer per week.
De nachtberichten houd ik kort, want wonderlijk genoeg verdwijnt de verbinding als je het gebruikt.
Toeval? Ja, natuurlijk meneer Kas, wat denkt u wel!
Denken? Dat wordt hier als zeer bedreigend ervaren.

4 opmerkingen:

  1. zo erg van die persoon

    met begeleiding leren stappen met een wandelstok, hoe komen ze er op, dat kan je toch zo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je gauw naar buiten mag. En naar je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag is een verkeerd woord. Naar buiten KUNT.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan gerust zeggen dat ik overal keihard aan werk! Dank jullie beide voor de steun...

      Verwijderen