Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 20 mei 2018

Nacht en de idioten.

Idioten rijmt op de kop van morgenochtend...
'Een stel idioten zijn het', bedacht ik mij gister nog en dat geldt hier niet voor de bewoners, maar voor het 'gemiddelde' personeel-niveau. Er zijn uitzonderingen, maar van hen vraag ik mij wel af:
Hoe kunnen jullie het met je geweten overeen komen om hier te blijven werken!

Toch, al zal ik geen namen noemen, wil ik er een paar anoniem vermelden...
Zo is er een nachtzuster, werkelijk een prachtige vrouw, letterlijk en figuurlijk.Voor haar ga ik een postuum schilderij maken, van haar op zeer jeugdige leeftijd omgekomen dochter.
Ze had nu 35 jaar geworden en binnenkort had ze jarig geweest.
Dan hoop ik m'n werk af te hebben. Maar zulk werk maak ik met hart en ziel!
Mooie 'oosterse' mensen...en aan deze nachtzuster zal ik niet vragen; hoe kunt u voor dit morbide machtssysteem blijven werken??
Soms 'denk' ik, misschien moet het wel zo zijn...
En dan is er, in ieder geval één dame die aan de balie zit, een soort portier functie hebben ze...
Meestal zie ik ze als kampbewaarders, behalve deze.
Haar lukt het om gewoon mens te zijn.
Is het niet erg dat juist dat hier een uitzondering is!!!

In het 'vreemde woordenboek' heb ik de term idioten eens opgezocht, want dat woord heeft wel degelijk een bijzondere betekenis;
'Iemand die onbedreven is in een kunst of wetenschap. leek, sukkel, stompzinnige, in ernstige mate geestes-zwakke, stompzinnig persoon; domdwaas iemand, dwaas, stompzinig.'

Beter zou ik het niet kunnen benoemen...bedankt woordenboek!
En tevens mijn onvervalste excuses aan degenen die het zorgwerk met liefde en betrokkenheid doen!
Want in deze 'zieke' instelling komen ze helaas te weinig voor!

Maar ik bende strijd actief aan het aangaan hier, want alleen voor mezelf strijden? Nee, dat past niet bij me. Ik ben een 'mensen-mens'.
En hoe ik strijd...dat vertel ik later zéker een keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten