Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 26 juli 2018

Heftig ontroerd.



Was weer even gaan shoppen om voetenbad-eucalyptus- badschuim te kopen..
Zie ik op de terugweg een oude man op een vreemde manier langs de huizen schuifelen.
Dan roep ik of ik hem helpen kan, dichterbij gekomen zie ik dat de man zo goed als blind is en een trekkende oude hond bij zich heeft, die meteen wild tegen me opspringt.
De man maakt een wat verwarde indruk en zegt dat hij z'n bril is vergeten en niet meer weet waar hij is.
Ik voel een intense betrokkenheid en weet stukje bij beetje er achter te komen waar hij woont...
na veel onduidelijkheid van zijn kant lukt het me toch om hem thuis te brengen.
Inclusief de trekkende hond die de man steeds uit zijn koers trekt...

Ook de flat ingaan brengt hij als een verwarrend verhaal...
Maar gelukkig, hij is er weer!

Ik wens hem het beste en loop heftig ontroerd terug naar dat mensonwaardige systeem waarin ik zit opgesloten.
Zo is er toch nog iets goeds gebeurd.

2 opmerkingen:

  1. Wat een geluk Walter dat je net op het goede tijdstip daar
    was en je deze oude man kon helpen. Kan me zo goed voorstellen
    dat het ontroerend is om iemand zo hulpeloos te zien schuifelen.
    Knap van je dat je het voor elkaar gekregen hebt om zijn adres
    te achterhalen en de oude man weer veilig thuis kon brengen.
    Ach gossie, zijn bril vergeten en bijna niets kunnen zien, tsja
    dan ben je zeker verward, wie weet hoelang hj daar heeft rondgelopen.
    Je bent een kanjer.......
    @@@@@@@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Walter, dat je op de juiste plek op het juiste moment was, er vol aandacht en betrokkenheid voor hem was. :)

    BeantwoordenVerwijderen