Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 14 juli 2018

Het slechte nieuws is goed!



Foto in de nacht.



Goede morgen, blogvrienden!

Wat een bijzondere dag was het gisteren!
Hier hoort echt een foto bij...want vriend T nam me weer eens mee uit eten...dus 
al met al ben ik niet in de groep geweest.
Soms is dat even goed, heel goed.'
Vandaar; het slechte nieuws is goed want T nam ook nog eens
verse groente van zijn volkstuin voor me mee.
Hij was weer in een zeer gulle bui.
Eerst hebben we een visschotel gegeten, buiten in het zonnetje van een visrestaurantje.
Ontspannen en gezellig, maar ook hoorden we elkaars bijzondere verhalen aan.
T. is met veel bezig en ik ben met veel bezig, best vrij schokkend allemaal.
Hij verbaasde zich werkelijk over hoe het er hier aan toe gaat!
Onbegrijpelijk en schandalig vindt hij het...net als ik!
Hij weet dat het er vaak vreemd toe kan gaan in de gezondheidszorg, maar dit vond hij buiten proportie.
Zelf word ik er steeds laconieker over.
deelstreep





Niet te geloven, de 'speciale' zorgkundige had tegen mijn buurvrouw gezegd dat zij haar vertrek terug naar Engeland zelf maar moest regelen!
Bizar, werkelijk bizar,want deze engeles vrouw lijdt intens onder haar verblijf hier. Logisch!
Notabene had deze verzorgster kort daarvoor gezegd dat ik een gesprek met haar  moest  aangaan over wat mijn plannen hier voor mijn toekomst waren.
Dat gesprek hadden we al weken geleden gehad!
Toen ik dat dus weigerde veranderde zij ineens in een sissende slang. Natuurlijk, want deze domme onbeschoftheid pik ik hier werkelijk niet meer!
Ze moest eens weten waar ik mee bezig ben! Nu zeg ik; hahaha...

Maar met T was het gelukkig eigenlijk bijzonder gezellig
Hij overlaadde mij weer met de nodige cadeaus.
In de loop van deze dag komt daarvan een leuke foto bij...(is er inmiddels)
En voor het eerst realizeerde hij zich dat ik werkelijk boeddhist ben.
Iets waar ik nooit over sprak, want erover spreken hoeft niet.
Er naar leven en handelen dat gaat voor mij vanzelf. Wel grappig, want ik had mijn boeddha oranje kleding aan...Gewone kleding overigens.
Een b-oranje gewaad met okergele onderlaag zou mij niet misstaan, hoorde ik voor de tweede keer die dag.
Gelukkig kan ik daar enorm om glimlachen, zie het al voor me!
Nee, zover zal ik nooit gaan, laat mij maar 'gewoon' blijven.
Dat is al abnormaal genoeg, hihihihi..
Tja, voor een voorgenomen 'rustige dag' is er bijzonder veel gebeurd.

Toch ervaar ik dat als een groot geschenk...

Het is 2:05 uur in de nacht en ik ga toch nog even die bijpassende foto maken.

Daarna weer lekker naar bed!
(overigens plaats ik wel de 'meer lezen' streep ergens in dit lang uitgevallen verslag!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten