Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 1 augustus 2018

HIJ...en Henry's droom.

Het gouden licht.


...en zowaar deed Andro eerst het woord...
Je bent meer een denker dan een dromer, Henry!
Vertel eens, we zijn reuze benieuwd...

Nou ja, ik begon inderdaad eerst met ouwerwets piekeren en ik dacht werkelijk dat ik nog steeds wakker lag, maar er was een zacht gouden licht en dat terwijl ik zeker wist dat ik niet eens keek!

Maar ik was niet alleen en er was..niemand. Ik bleek zelf dat licht te zijn!
Er was veel geroezemoes, totdat ik iemand hoorde vragen;
Zeg Henry, blijf je of ga je?

Hier hoefde ik niet over na te denken, want ik riep meteen;

Ik blijf!
En ik werd wakker van mijn eigen stem, toch had ik alles bij elkaar minstens 5 uur geslapen!
Vinden jullie dat niet vreemd en zou het nou echt door die thee gekomen zijn?
Trouwens, mijn kussen rook nog steeds intens naar dat spul.

Meneer, weet u wat zo'n droom nou betekent?

Nou en of wist de man het...maar hij zweeg, terwijl Lyn aan Henry vroeg waar hij dan blijven wilde?
Maar Henry moest ineens heel nodig plassen en vertrok naar de wc.

Orlando werkte nog snel even een rijstewafel weg en toen Henry weer terug was, begon Orlando zijn droom te vertellen.

Hij droomde over mensen. Heel veel mensen,oude, jonge en kinderen en baby's en hij zag dat er veel zieke bij waren!

De oude man was één en al aandacht...

En Orlando vertelde verder......

(wordt vervolgd)

2 opmerkingen:

  1. Doet mij denken aan The Secret History van Donna Tartt, dat vertellen van vervreemdende verhalen van en aan vrienden die elkaar goed lijken te kennen. Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Terrence en wat een geluk dat ik het boek noch de schrijfster ken! Want het schrijven op zich blijft voor mij erg spannend, ik weet namelijk zelf op voorhand nooit wat er te gebeuren staat! hihihi...

      Verwijderen