Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 21 september 2018

Ga maar vast liggen...



Even m'n handen wassen met eucalyptus schuim en de klankschaal erbij.
Ai, die hadden ze naar de kringloop gebracht, maar niet getreurd dan zet ik het wel op via youtube...




We gaan ons eerst even concentreren op de ademhaling en zorgen dat die rustig wordt.
Nu sluiten we beiden de ogen en beginnen in een overeenkomstige toonsoort te hummen.

(Oké, je mag gerust even in de lach schieten...als je maar niet gaat slaan!)...

Dan begin ik met het masseren van de voeten en onderbenen...
Je mag de eerste aanraking beschouwen als voetzoolreflexmassage.
Het ontspannen gevoel trekt langzaam door je hele lichaam.
Leg je handen plat naast je op de mat en visualiseer een mooi en rustgevend beeld in gedachten...

Het geluid van de klankschalen is nog maar zeer zacht op de achtergrond aanwezig.
Voel hoe je spieren steeds losser worden en hoe je gewrichten zich totaal ontspannen.
Dat ik nu zelf even in de lach schiet heeft alles te maken met een totale wederzijdse ontspanning.

Blijf zo rustig liggen terwijl ik wat thee zet.
Als de thee klaar is, roep ik je...



😉Welterusten voor straks...

🙏


Geen opmerkingen:

Een reactie posten