Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorie毛n die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 21 oktober 2018

Zondagsgebed.- Pleidooi tegen onrecht.



馃檹

Een pleidooi hoort volgens mij v贸贸r iets te zijn.
Dan zou het heten;
Pleidooi voor de rechten van de mens.

Het geheime boeddhatuintje.



Via hier kun je hem betreden..





Na reeds na 3 jaar strijd zijn er hier nog op geen enkele manier de rechten van de mens toegepast.
Integendeel, hun onrechtmatig handelen werd alleen maar erger, geraffineerder zelfs en dat heeft weer te maken met machtsmisbruik en corruptie.

Dus wat is de aard van dit 'Gebed'?
Laten we zeggen, het is ontstaan vanuit een basis-boeddhistische en pacifistische levenshouding.
Een houding die tegen geweld is en v贸贸r medemenselijkheid.


Maar hoe 'strijd' je dan?
Vooral met geduld en tact.
En vooral niet agressief.
Altijd vanuit medemenselijkheid en begrip voor de ander.
Ongeacht hoe hij of zij zich ook gedraagt.


Totdat je merkt;

Deze houding past bij me, want dit ben ik!
Maar het lijkt weinig tot niets op te leveren.
Hoe kan ik het dan anders proberen,
 dat opkomen voor m'n recht?

De hongerstaking als laatste redmiddel.
Het woord hongerstaking kan vreemde reacties uitlokken,
daar mag dus een ander woord voor komen.
Waarom?
Omdat begrip van de ander net zo belangrijk is als begrip v贸贸r de ander!
We leven m茅t elkaar en voor elkaar, dat mogen we nooit vergeten.

Hongerstaking? Zeg maar geweldloos de aandacht vestigen op;
Onrecht, machtsmisbruik en corruptie.
Met zo'n soort hongerstaking ben ik al een tijdje bezig.
Het begin was mild, het is niet de bedoeling dat ik mezelf ermee kapot ga maken.
De tijd is er klaar voor om hem te 'verscherpen'.
En dat ga ik vanaf nu doen.

Wat je wel ziet gebeuren is dat mensen zichzelf in brand gaan steken als protest tegen onrecht en leed dat mensen wordt/werd aangedaan.
Dat zou z茅ker mijn oplossing nooit zijn, net zoals ik hier vaak hoor; als dit zo doorgaat, pleeg ik zelfmoord.


Nee, voor mij gaat het juist om het Leven.

Het Leven in vrijheid, zoals het bedoeld is.


En wat blijft er dan nog over over?
Alleen het Totaal de Stilte ingaan.
馃檹




Geen opmerkingen:

Een reactie posten