Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 15 november 2018

2009 Was het er al...


Die Stilte-dag!  


Tot hier heb ik ze terug gelezen en ik was...
Verbaasd!
Het jaar 2009....toen was er de eerste...
Vooral verbaasd omdat die Stilte-dag mij enorm goed doet!
Het heeft alles te maken met even stil staan bij wat er  in je leven gebeurt en hoe je daar anders, rustiger mee om kan gaan.

In de huidige situatie zie ik het als een goede voorbereiding om daar vooral mee door te gaan, of eigenlijk  het gewoon laat worden tot een levenshouding.
En die ene dag zet zich gelukkig voort in vele andere dagen!
Uiteindelijk is het goed je weer eens af en toe ouderwets kwaad en druk te maken. Daar leer je namelijk ook heel veel van.
Je moet maar zo denken, die anderen zijn allemaal slechts toevallige voorbijgangers.
Zelf krijg je hierdoor veel meer inzicht.

Zullen we het maar gewoon 
bewust zijn noemen?




Mooie dag gewenst!


5 opmerkingen:

  1. ik hoop dat je na je droom nog goed geslapen hebt....
    en een stilte-dag kan iedereen wel eens gebruiken, welke dag of tijd het ook is!
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Lutje! @@@ (Daarna sliep ik tot nu toe... '-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer eventjes wat bij gelezen, Walter, ook al is het een dag erna... Prettig, altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe lang daarna geeft niks, je blijft altijd welkom om te reageren!

      Verwijderen
  4. ja die stilte-dag, ik kan het me nog goed herinneren toen je daar mee begon op je blog

    BeantwoordenVerwijderen