Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 15 november 2018

Goede en leerzame herinneringen.




Vele jaren geleden, toe ik nog een partner had,
hadden we een klein 'spiritueel' praatgroepje opgericht.
Een goede vriendin had een goede vriendin uitgenodigd om ook mee te doen!
Dit alles was nog vóór mijn blogtijd.
Ons groepje werkte naar aanleiding van Karel Doeve, noem het maar een spiritueel leraar met een 'gelovige' achtergrond.
Éen keer zijn we er geweest en tot onze verbazing waren prinses Juliana en haar dochter daar ook!

En zo zette we het bij ons thuis voort...
Je mag het gerust zeer prettig noemen, maar na een tijdje vond de vriendin van de vriendin het de hoogste tijd om eerlijk te zeggen dat dit voor haar veel te hoog gegrepen was..Ze hield gewoon niet van al deze 'spirituele' termen!

En gelijk had ze!
Want wat je ook doet, waarin je je ook interesseert...hou het 'gewoon'!
En daar ben ik het nu nog helemaal mee eens.
Down to earth is de beste manier om de 'Hemel' te bereiken.

😏




Geen opmerkingen:

Een reactie posten