Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 12 november 2018

Hoeveel houvast geeft een partner?

Omdat het maandag is, is er een speciale koffie-pauze.



Geen partner?

Als je er geen meer hebt, of misschien wel nooit gehad...
Waar haal je dan je houvast uit?
Zoiets kan je volgens mij alleen maar bedenken
als je er geen hebt.
Op mijn prachtige rijpe leeftijd heb je meestal geen ouders meer,
want dat was voor mij altijd toch op de achtergrond,
dat onwankelbare houvast..
De bloedverwantschap lijkt vaak onontbeerlijk...
Toch zijn er mensen die ze wel hebben, maar er toch geen beroep op kunnen doen.
Waar ik mij nu bevind, kom ik ze massaal tegen.
Kinderen 'hebben' die niet meer naar je omkijken of gewoon geen zin meer in je hebben..
Broers of zussen die inmiddels al zijn overleden of...
ook geen zin meer in je hebben!

Als klap op de vuurpijl besef je dat de 'Verzorging' daar in wezen
ook niks mee kan, misschien wel niks werkelijk mee doet?

Dan kan je je, als individu nog meer tot één wenden;

De Onnoembare.

Grappig genoeg zorgt DEZE fantastisch goed voor je, beter dan wie dan ook zou kunnen.

Die Onnoembare die leeft in onszelf.


4 opmerkingen:

  1. dat moet je dan bij jezelf zoeken, die houvast
    eenvoudig is dat niet, en zeker vaak confronterend
    maar niks zegt met zekerheid dat als je een partner hebt dat echt een houvast is, dus uiteindelijk in je hoofd sta je er altijd alleen voor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo werkt dat inderdaad An, het houvast in onszelf leren vinden!@@@

      Verwijderen
  2. Ja, ook een partner hoeft niet altijd wat dat betreft een houvast te zijn. Vele zekerheden moet je binnen jezelf opbouwen. En er ook niet obsessief aan gaan denken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat laatste kan inderdaad een boosdoener zijn! Fijn dat je er weer bent Lia. @

      Verwijderen