Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 14 december 2018

Neem er 3 maanden de tijd voor!



Of dit mij door de heilige geest van 3 uur 'snachts wordt ingegeven...dat weet ik inmiddels niet meer.
De Magie van de eerste keren is er helaas van af...
Wat ook kan is dat Hij me gewoon eigen is geworden!

Maar waarvan ik weet dat het belangrijk is, dat zijn de komende 3 maanden voor opbouw en afbouw.
'Opbouwen' is ook een 'verzoek' van de begeleidsters van de Savelberghof.
Een voor mij zeer terecht 'verzoek' waar ik graag aan meewerk, juist omdat het zo duidelijk de mens ten goede is.
Namelijk die eerste 3 maanden gewoon mee-eten met de groep, ik schat het ook rond de 7 bewoners.
Een magisch getal, tenzij het als dwang gebruikt wordt om de mensen 'onder de duim' te houden.
De begeleiding van de Savelberghof doet dit gewoon opdat de mensen elkaar dan beter leren kennen en van hun huis geen bunker of isoleercel gaan maken.
Want dat werkt die vereenzaming in de huidige maatschappij zo in de hand, allemaal op je eigen eilandje gaan zitten...
Over hoe ze met deze 'regel' op Slingedael werken, dat ga ik via mijn Bedgeheimen-blog uitwerken.
Want van het beleid hier heb ik nog een enorme vieze smaak in de mond.
De gedachte aan deze dingen roept nog steeds walging bij me op.
Vandaar die 3 maanden afbouw van Slingedael, in the body en mind, want zo erg was het voor mij hier!
Voor dit soort zaken ga ik me volledig inzetten, vooral ook voor de medemens ,net zolang totdat er eindelijk iets mee gedaan wordt.
De gezondheidszorg is hard toe aan een confrontatie.
Een confrontatie met 'macht, misbruik,  het schenden van de mensenrechten, bedrog en hebzucht, het spekken van hen die de scepter zwaaien!
Het trieste is ook dat dit ten koste gaat van de mensen die dit werk vanuit het hart doen!
Want ook zij worden 'mond-dood' gemaakt en onder de duim gehouden door de corrupte machthebbers!
Dit alles is hier voor mij een serieuze studie geworden, waartoe ik prima in staat blijk te zijn!
'Het Paard van Troje' hebben ze binnengehaald.
Gelukkig is het een pacifistisch en boeddhistisch georiënteerd Paard!
Dit 3 maanden blog blijkt wel degelijk door de Geest te zijn ingegeven.

Verder ben ik zeer dankbaar aan een ieder die de tijd neemt dit soort 'bloggen/schrijven, tot zich te nemen!

ღ🐘 🙏
💚

Ter afsluiting raad ik wederom het boek van
Kagib aan;
Tijd voor de Sleutel






4 opmerkingen:

  1. Ik ben al een poosje aan het uitkijken naar mogelijkheden om ergens te gaan wonen waar je binnen een woongroep woont. Mijn ideaal een eigen ruimte met gemeenschappelijke ruimtes. Het idee oud te worden in je eigen huis benauwt me heel erg. Nu ben ik blij met al mijn onafhankelijkheid. Maar straks, wanneer we slecht ter been worden? Ik begrijp heel goed waarom eenzaamheid onder ouderen toeneemt en vind het hedendaagse beleid heel weinig innoverend. Wanneer jij ergens woont waar de mogelijkheid er al is, grijpen met beide handen. Natuurlijk moet het wel klikken. Maar zoveel mogelijk onafhankelijkheid gecombineerd met gezelligheid. Dat laatste hoop ik dat het je zal geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, eenzaamheid is geen prettige ervaring, zeker niet. Proberen die mensen te leren kennen lijkt mij toch best de moeite waard. Je zoudt er ook wat goede banden of bevriende buren aan over kunnen houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tegelijk een antwoord op jullie beider reactie;
    Daar waar ik heenga is het beleid gericht op de vrijheid en ontplooiing van het individu. die indruk heb ik zeker, want ik heb het uitvoerig uitgezocht.
    Maar de woning is schitterend en binnen gezonde leefregels heb je er een zeer gezonde ondersteuning én vrijheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja tijd nemen om de mensen te leren kennen
    maar t mag geen verplichting zijn om samen aan tafel te eten
    want niet iedereen wil steeds gezelschap rond zich

    BeantwoordenVerwijderen