Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 18 juli 2019

Het werden en twee vandaag. (Blogs)


Ten eerste over gisteren 17-7-2019;
Het was mijn eerste echte 'reisje' sinds 3 jaar!
Misschien wel veel langer geleden...
Voor het eerst weer eens met de trein en alles is in die jaren redelijk veranderd!
Daar over schrijf ik straks wel 'achter de schermen', want het hele verhaal wordt te lang
voor op een openbaar bericht.
Over hoe de reis ging en over wat ik die dag beleefde...
Vooral belangrijk voor mezelf om dat idd op een rijtje te zetten!
Eerst hier even de foto's van mijn 'kunst-tripje te Amsterdam-zuid;

Het begon al op station Amsterdam-zuid.
De afgebeelde mensen vond ik eigenlijk boeiender dan het beeld.


Het volgende beeld;
Leuk om te zijn, dat wel!

De vrouw heb ik onherkenbaar gemaakt door de i-phone en de zonnebril.
😄😅



Konijn deed me aan Dick Bruna denken..

Even verder achter schermen>>


Eerst maar eens over de reis en de confrontatie met de door mijn opgelopen trauma's.
Na jaren van depressie, een heftig ongeluk en de verkeerde behandeling!
De nasleep wordt mij steeds duidelijker, maar ik ben een volhardend en krachtig persoon, dus ik zette door!
Waar ik mee geconfronteerd werd?
O.a. bewustwording van hoe goed het nu met mij gaat.
Maar toch ook een soort shock van hoe ik alles tegenwoordig beleef, want mijn 'tred' is af en toe nog wat onzeker en aftastend.
Al met al verliep mijn reis uitstekend en heb ik er intens van genoten.
Gelukkig kon ik mij goed afsluiten,zodra de dingen wat veel werden.
Ja, mijn meditatie- verdieping heeft mij enorm geholpen, net zoals mijn verkenningstocht op de 'spirituele weg'.

Toch bijzonder dat alles uit mijn verleden in alle rust voorbij kwam en hoe ik dat gelijk los kon laten.
'Leven in het Hier en Nu', zo heet dat.
Daardoor bleek ook hoe ver ik in mijn leven was gekomen met mijn 'Zen-beleven'.

Amsterdam...mijn geboorte stad.
Altijd weer confronterend om daar weer eens te zijn.
Deze sjieke buurt van mijn zoon...

Een verder foto-verslag plaats ik vandaag op mijn foto-blog.
De dag was enerverend, maar ook erg confronterend.
Veranderd ben ik, maar tegelijk
ontzettend mezelf gebleven!
Zeg maar gerust;
Een groot geschenk!
Over mijn virtual reality ervaring morgen een ander blog.
(Blogs genoeg te vullen, voorlopig...)










1 opmerking:

  1. blij dat je uitstap goed verlopen is
    het kan zeker confronterend zijn, de massa volk, de drukte van de stad, heel interessant als je jezelf mentaal kan afschermen van al die prikkels

    BeantwoordenVerwijderen