Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 12 december 2019

Een vreemd kerstverhaal!



60 werd ik toen..


Mijn huis...is mijn huis niet...Er aan hechten zal ik zeker niet doen, want...ik hoor hier niet!
Het is zoals het is en zo was het!
Toen mijn moeder overleed, raakte ik stuurloos.
Ik werd mij ervan bewust dat mijn ex-partner mijn hart gebruikt had als opstapje...
Een opstapje naar een toekomst die zonder zijn gehersenspoelde verleden zou zijn...
Maar ik bleef leeggeroofd achter...en toch wist ik achteraf; Ik heb er goed aan gedaan!

In het begin lukte het mij redelijk om me er doorheen te slaan en er het beste van te maken...
Totdat het op was...
Kort samengevat...toen kwam de 'hulpverlening'...
( En het 'leegroven' ging gewoon door..)

Het meest trieste stuk sla ik even over, mezelf kwellen lost niks op!
10 jaar later en ik ben er nog...maar toch is dit huis mijn huis niet.


Binnenkort 70 ( 23-12-2019) en ik laat komen wat er komt.
Van spullen en huis beroofd?
Ach, ik ben er nog.
Want dat kan niemand mij afnemen!





10 opmerkingen:

  1. je moet het zien als een nieuwe start en het oude achter je alten, al zal je er altijd aan herinnerd worden...
    maar het lukt je wel
    .* Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg wat je is overkomen
    jammer genoeg kan niemand de klok terug draaien om het anders aan te pakken

    verandering aanvaarden is niet eenvoudig
    net zo min als loslaten

    stuurloos, k hoop dat ik dat niet meemaak, want ook hier blijft het lastig, het gemis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vreselijk wat je overkomen is walter, maar dat komt omdat je zo'n lieve goedgelovige man bent, daar maken sommige mensen misbruik van, en dat misbruik vergeet je nooit meer, maar zie het als een wijze les, duur leergeld, een gebroken hart, maar de zon gáát weer schijnen, als is het misschien niet vandaag of morgen,
    dikke knuffel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms kan je zeggen; wat moet dat moet...en ondanks dat ik een aardige man blijf, blijf ik ook een doorzetter. Als de keuze blijkt te zijn; ten onder gaan of doorgaan, dan is mijn keuze duidelijk!

      Verwijderen
  4. Ik hoop zo dat je je nieuwe huis toch ook een beetje als thuis gaat voelen. Wanneer ik de foto's zie en ik vergelijk het met ""Gouds eerste huis"" dan voelen ze zo allemaal als Walteriaans aan. je hebt zo vaak afstand moeten nemen. Vrijwillig en onvrijwillig. Respect voor hoe je het toch weer oppakt. Misschien je toch opnieuw weer een beetje proberen te hechten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geri, je doet op deze manier meer voor mij dan enige 'professionele' ooit voor mij heeft kunnen doen. Dank je!@@@

      Verwijderen
  5. Moeilijk om bemoedigende woorden voor je te vinden. Ik hoop oprecht dat je een nieuwe koers kunt vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bemoedigender dan dit hoeft niet Fer..Het is prima! Ben wel altijd dankbaar voor het feit dat ik 'genoeg' in huis heb om mee verder te gaan...

      Verwijderen
  6. Ja Walter je hebt een vreselijke tijd achter de rug en toen je hier weer terugkwam heb ik je erg bewondert hoe je de draad weer opnam. Natuurlijk. Het zal nooit meer hetzrlfde zijn maar je hebt al zveel weer opgepakt en je bent weer zo herkenbaar Waltet. Er zit vast nog meer groei in. Wat zo kapot gemaakt werd kan niet in korte tijd weer als thuis bij jezelf aanvoelen maar dat komt vast nog wel. Jou kennende

    BeantwoordenVerwijderen