Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 14 augustus 2022

O,god. ben weer de enige blogger die wakker is! Extra dag editie!

 Dan sodemieter ik maar weer naar mijn natte nest!


Dit was erge foute taal, komt omdat ik letterlijk oververhit was!

En daardoor kon ik geen rust vinden... en natuurlijk ben ik de enige?

Maar dat heb je, als je alleen woont!

Niemand die zegt; schat, zullen we eens naar bed gaan?

Het is al erg laat...

Kan me niemand herinneren die mij ooit schat noemde...


En trouwens, kon deze ochtend voor het eerst mijn bed niet uitkomen!  Was meestal al vroeg op.

Weet je, vandaag moeten ze echt niet aan mijn deur komen om te vragen of alles goed is, want voor het eerst loop ik naakt, gewoon vanwege  deze hitte..

En de reactie van Geri vind ik heel betrokken en aardig, dank je...


Kleuren van de Zomer... ondanks dat ik me beroerd begin te voelen door deze hitte... vind ik het heerlijk!

Tja, was het maar altijd zomer...

En toch ben ik gek op alle jaargetijden... en ik woon tegenwoordig goed...

Prachtig zicht op.. van alles en nog wat.

Het mooie is, dat als ik op mijn schilderplek zit... dan zie ik mensen voorbij gaan... inmiddels herken ik ze bijna allemaal!




De meeste lopen te 'bellen'...

Soms mensen die achter mij lopen... en ouderwets als ik ben, denk ik dan dat het tegen mij is....


Tja, het is niet de tijd van 'Vooruitgang', het is de tijd van vervreemding.

Vervreemding van dat wat werkelijk is!


Deze boom is inmiddels weer overdadig groen!


Moet me wel een beetje aankleden, want straks gaan  '  ze' weer vragen hoe het met me is...

Weet jij eigenlijk al hoe 'onvrijheid' voelt?

Het is niet de meest extreme, dat weet ik!

Want als je hier niet meedoet word je niet gestraft... niet vergast of gemarteld... nee , dat niet.


Waarom komen we toch nooit verder in Werkelijk vrijheid?


En stel dat GOD nu door mij sprak!

God is maar een woord, een begrip voor ; 

AL DAT IS


En nu komt het; Zijn we niet allemaal ; Al dat is.




Och, dit ben ik, maar dan zonder make-up, de make-up alsof ik een mens ben...




4 opmerkingen:

  1. je kan het vervelend vinden maar gelukkig is er toch nog iemand die vraagt hoe het met je gaat
    Veel te warm is het, het mag gaan stoppen, ik word er enkel lastig van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En vannacht was het weer zo'n plaknacht.
    Van mij mag die hitte ook overgaan, het is niet goed voor lijf en geest...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al die op hun telefoontjes kijkende mensen. Ik denk ook, wanneer ze hardop praten dat ze het tegen mij hebben :-) Wij hebben mobieltjes en nog een vaste telefoon. Weet je dat ik nog steeds het liefst iemand opbel met een telefoon waar een hoorn zit? Het praat raar in een mobieltje. Wat leuk dat uitzicht en dat je mensen gaat herkennen. Ik zie iedere morgen een stoet ouders langskomen met kleutertjes die naar school gebracht worden. Ik zie allerlei leuke roze kleertjes en in de winter leuke gebreide mutsen en fietsen met wagentjes eraan vol kleuters. Geniet van je uitzicht en je schilderen, Walter

    BeantwoordenVerwijderen