Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 26 november 2018

Avondbericht i.v.m.?


Vertel, vertel...!
Rustig, rustig...
Eerst even alles op een rijtje zetten, want er gebeurde bijzonder dingen vandaag!
Zo heb ik een ontwapenend gesprek gehad met een verzorger, die ik reeds lange tijd ken.
Ook hij gaf toe te zien wat er allemaal vreselijk mis is in de gezondheidszorg, maar dat het hen onmogelijk gemaakt wordt om hier iets aan te veranderen of er zelfs commentaar op te geven!
Het gaf hem soms een machteloos gevoel waardoor hij zijn taak niet eens naar behoren kon uitvoeren!
Ik begreep hem voor de volle 100%!

Beneden trof ik een medebewoner die al een tijdje ineens zienderogen achteruit gaat!
Toen ik hem hier ontmoette was hij een sterke man met een sterke persoonlijkheid...
Dit keer vertelde hij mij spontaan zijn verhaal, nauwelijks uit zijn woorden kon hij komen door de hem opgedrongen tranquillizers ...
Het is bijna te vergelijken met het langzaam vermoorden van iemand!
Uit machteloos protest had hij zijn nagels in verschillende kleuren gelakt.
Hij heeft niet door dat sommige vormen van protest misbruikt kunnen worden
door te suggereren; zie je wel, deze man is erg dement!

Vreselijk om dit soort zaken hier dagelijks aan de lijve te ondervinden...

Tja, en dan kreeg ik nog ineens een bericht van Lebara dat mijn internet morgen verlopen zou zijn!
Onmogelijk, want de nieuwe hoort geldig te zijn tot 21 december.
Dus ik naar het Lebara winkeltje toe om uitleg.
Ben daar al vaste klant sinds ze me hier hun internet gewoon af namen..

Nu even dit laten voor wat het is, want ik heb m'n buik vol!
Hihi. letterlijk dit keer want ik heb weer eens meegegeten.
verse stevig gekookte bloemkool en stevig gekookte aardappelen.
Kaassaus die voor een keer goed gemaakt was en een toetje met veel vers fruit!
Ja, bij deze dame eet ik graag mee...
Ze kookt goed en is ook nog eens zeer betrokken bij haar werk!
Prachtig dat zulke mensen er ook zijn!

Vandaar vandaag speciaal een bloemetje erbij!

4 opmerkingen:

  1. Gassie, rare toestanden binnen de structuur waar jullie zitten, Walter! Zeker naar om te beleven en om te weten. De nare effecten van psychofarmaca....., waarover ik mij maar niet extra uitlaat. Toestanden die ook hier en op internationaal niveau voorkomen... Ben blij dat je iemand (een verzorger) hebt ontmoet die je gezichtspunt zo ongeveer deelde en fijn dat je goed samen hebt gegeten. Ook direct menselijk contact, al is het maar voor de uitwisseling van een paar zinnen of ook woordeloos, blijft waardevol, hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Lia...tegelijk ervaar ik het als een goed advies!

      Verwijderen
  2. Hoop dat het internet probleem is opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal ik pas morgenochtend merken, dan pas kan ik er weer voor bij Lebara terecht. Hopelijk blijkt het gewoon een technische vergissing!

      Verwijderen