Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 4 september 2018

Hij-serie; Is Orlando wat overmoedig?



De kamer van Joost bleek bijzonder sober te zijn ingericht....
...En dan door iedereen aangestaard worden?
Mos hield zich stil en toen stond die andere op, hij bleek één van de 2 leidingevende monniken te zijn.
Hallo Orlando,kom verder en schuif aan...dan houd ik even een welkoms praatje.
Hij lachtte erbij, dus dat kon vast niet zo zwaar zijn...
Er was een stoel vrij tussen 2 nogal opvallende heren...met een soort tulband op!
En daar zat ik dan, in mijn redelijk gewone kloffie.
Die monnik die nu naast Mos zat, nam het woord...Oranje zal ik hem noemen, want dat had hij aan...
Oké mannen, ik zal onze nieuwe even inwijden, nou ja...inwijden?
Gewoon wat regels uitleggen
Zo wordt er wel verwacht dat iedereen mee eet, das welzo bevordelijk voor de groepssfeer, want die is prima, he heren!
Alweer gelach..al met al leek het eerder op een carnavalsvereniging dan op een klooster, al die uitbundige kleding!
 Over het gebruik van alcohol kan ik kort zijn...als we iets drinken doen we dat altijd in elkaars gezelschap en niet alleen op je kamer,begrijp je!

Ja,ik begreep het en op zich vond ik dat mogen drinken al heel sociaal.
Verder houden we voor en na het eten even een stille pauze, en hoe je dat ervaren wil, dat is aan ieder op zich!
En natuurlijk is sociaal gedrag hier zeer belangrijk, maar dat gaat altijd vanzelf.
Soms houden we een groepsgesprek en dat wordt altijd eerst even aangekondigd.
In zo'n gesprek laten we gewoon komen wat er komt en dat gaat altijd prima!
Nou, Orlando, ik zou zeggen..tast toe!

Nee, dit was totaal niet wat ik me bij 'een klooster' had voorgesteld.
Maar het beviel me utstekend en die links van me heette Micheal en die rechts heette Joost.
Gelijk flapte ik er uit dat ik nu tussen een aartsengel en één die het altijd zou weten, want Joost mag het weten.
Ik was gelijk drukker dan ik ooit van mezelf gewend was, dat verbaasde me.
Joost vroeg gelijk of ik straks zijn kamer eens wilde zien...
Tja, waarom niet...





1 opmerking: