Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 6 oktober 2018

Hoe mensen elkaar positief kunnen inspireren!

Bloggen.




Het stukje zal gaan over het bloggen.
En met name zal ik regelmatig gaan schrijven over een blog dat mij enorm kan inspireren.
Vandaag even over het blog van Ferrara!
Van schrijven houden heb ik altijd al gedaan, maar juist nu verdiep ik me daar veel meer in dankzij het blog van Ferrara en over de boeiende manier waarop zij weet te schrijven.
Volgens mij is zij gewoon een natuurtalent, maar het mooie is dat ze er toch voor gekozen heeft om daarbij ook een cursus over schrijven aan te gaan!
Juist gemotiveerd door haar blog ben ik mij wat meer gaan concentreren op hoe ik schrijf!
En dat is eigenlijk zeer belangrijk als je mensen écht wil bereiken...

Dank je wel Ferrara voor jouw inspirerende blog!

Bij deze gelijk een voorbeeld van mijn manier om een verhaaltje te vertellen;

Het meisje uit de achterbuurt.

Al van jongs af aan, zat het haar dwars..
Zodra ze meisjes tegen kwam die het veel beter hadden dan zij, verandere haar jonge gezichtje in dat van een jaloers mormel.
Maar juist dat zorgde ervoor dat zij steeds lager terecht kwam...totdat zij besloot om wraak te nemen.
Niet op haar familie, want die hadden zich altijd al onbereikbaar opgesteld.
Nee, gewoon wraak op de mensen waarvan zij zichzelf wijsmaakte dat ze op haar neerkeken.
En zo smeedde zij langzaam haar gemene plannetjes en lukte het haar om een man met geld te strikken. Ze was al redelijk gevorderd in het spelen van een 'dame'.
Trouwde hij haar uit medelijden of is hij er werkelijk ingestrapt?

Dankzij dat geld kon zij zich duur gaan kleden en over de top verzorgen, of eigenlijk laten verzorgen, want van het huishouden doen was zij niet gediend. Iets met aandacht verzorgen, nee daar had ze geen tijd meer voor en in ieder geval geen zin meer in.

En dankjij haar man kwam ze uiteindelijk aan een makkelijke baan. Een baan met aanzien en vooral de macht om anderen te onderdrukken en kleineren!

Toch na haar jaren van leugens en bedrog begon het zich af te tekenen in haar uiterlijk, in haar lichaam.
Ze ging zienderogen achteruit en kwam het nu zelf werkelijk tegen.
Zij was door niemand meer geliefd!

Gaat dit nog goed komen?
Misschien wel en gaat het Leven haar en les leren en een nieuwe kans geven.
Misschien...


Als schrijver moet ik wel zeggen dat een verhaaltje als dit, mij erg veel energie kost.
Ik hoop nog veel te kunnen leren van Ferrara!

🙏

2 opmerkingen:

  1. Dank voor je aardige woorden over mij als 'schrijver' en de resultaten daarvan op mijn blog. Schrijven is hard werken en in mijn ogen bovenal een ambacht. Ik heb het woord schrijver niet voor niets tussen aanhalingstekens gezet. Voor mij is het een hobby. Eerlijk gezegd vind ik het woord schrijver te veel eer.
    Advies voor je bovenstaande stuk. Begin met de slordigheden weg te halen, tenzij jij dat onbelangrijk vindt, maar de lezer denkt er waarschijnlijk anders over. Voorbeeldjes; Verander(d)e. Familie had zich enz. Mijn schrijfcoach zou vragen wie zijn die mensen die op haar neerkeken, geef daar in elk geval een voorbeeld van, dat geldt ook voor de gemene plannetjes, hoe zaten die in elkaar. Laat zien! Walter als je een dergelijk verhaal begint vraag je dan vooral af wat je bedoeling is. Wat wil je vertellen en waar en hoe wil je eindigen. Ik zou zeggen, als je daar de mogelijkheid voor hebt,
    ga een schrijfcursus volgen, het is leerzaam en inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen