Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 11 februari 2019

Afscheid; Wie kent haar nog?



Ze werd bijna een uitdrukking;
Afscheid nemen zoals Heintje Davids...

Hoe zou jij het liefst afscheid nemen?
Volgens mijn herinnering heb ik het nog nooit echt gedaan...
Natuurlijk wel op de gewone manier;
Je komt, je blijft een tijdje en zegt dan;
Nou, ik stap maar weer eens op...Doei!
De rij van mensen waar ik door omstandigheden
nooit afscheid van heb kunnen nemen...
is te lang.
Mijn blog is er te klein voor.
En dat is gelijk de reden dat ik het liever
'afbouwen' noem...
Maar 'afbouwen' duurt eigenlijk totdat
je tot stof wederkeert...
Van horen zeggen weet ik dat je elkaar
dan toch weer zult terugzien..

Zoals nu;
Ik zag ineens Heintje Davids weer voor me,
alsof ze nooit was weggeweest.

Wat ik nu ga doen, zet ik stilletjes bij meer lezen...







Hoever ik zal komen weet ik nog niet,
maar ik ga de categorie 'bloggen' (180) teruglezen.
Niet al te uitgebreid hoor, want 179 is toch wat veel!




7 opmerkingen:

  1. Geen vaarwel , maar altijd tot ziens wat mij betreft.....
    Maar er zijn er inderdaad steeds meer waar ik afscheid van heb moeten nemen..... de rij groeit ook steeds meer gestaag....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. fijn dat je even reageert,A. Want soms lijkt het een beetje of niet alleen de dood ons scheidt, maar ook de veranderende mentaliteit...

      Verwijderen
  2. Walter, je vertrekt toch niet helemaal uit de blogwereld, je bent op je andere sites toch nog te volgen? Ik surf gewoon bij je langs en zie vanzelf waar ik uitkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, Ferrara vertrekken zal ik niet! Alleen is mijn leven zo veranderd, dat ik eigenlijk naar een nieuwe formule voor Spijkerbed zoek...Dank voor je reactie!

      Verwijderen
  3. Ik denk vaak na over afscheid nemen en hoop dat ik dat heel rustig kan doen als het zover is.
    Oefening baart kunst. Hoop ik...😢

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toch hoop ik dan weer dat je nog een flinke tijd blijft!@

      Verwijderen