Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 23 juli 2019

Mijn laatste stuiptrekking van deze dag.


Een slaapbericht zal ik het noemen...

Want daar wordt toch zelden op gereageerd.
Overigens zijn de enkele reacties die er wel komen,
soms verwonderlijk!
Dan wordt er gereageerd op iets wat ik helemaal niet bedoeld heb...
En dat laat ik dan even op me inwerken en...dan moet ik lachen.
Glimlachen vanuit begrip en vriendelijkheid, maar ook vaak vanuit verbazing.
Mijn nieuwe plek hier is...'geweldig leerzaam', als het om mensen gaat.
Want hoe vaak horen mensen wat ze willen horen?
En hoe vaak vullen ze dan iets in vanuit hun eigen frustraties?

Tegenwoordig trek ik dan mijn hele Zen-register open.
Natuurlijk in alle Stilte.




Kijken naar het gedrag van de ander, spiegelen aan je eigen gedrag.
Ja, zo leer je jezelf op een nieuwe manier kennen.

Dus; Verbeter de wereld en..begin bij jezelf.

Zo sprak de spiegel!





3 opmerkingen:

  1. reacties zijn vaak verrassend Walter, zo merk je dat iedereen de dingen anders ziet/leest, ondergaat
    k blaas je wat koelte toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo zie je maar dat het maar woorden zijn, maar ieder zijn gedacht is anders,, dat heb ik bij mij ook al vaak gemerkt, maar het doet je wel nadenken...
    Geniet van je stilte-dag
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Lutje, woorden kunnen verwarrend zijn, maar zijn nou eenmaal nodig.
      Het is de kunst om daar doorheen te kijken en gewoon die mens ervaren; Zonder woorden. We maken er een mooie en rustige dag van!
      Want warm is het wel. :-)

      Verwijderen