Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 14 oktober 2019

Of misschien dan toch...?






Lekker 'blokkig' en onscherp...

Maar eigenlijk vind ik 'm een stuk relaxter dan de huidige..
Volgens mij ben ik dit veel meer!

Maar eigenlijk weten we het allang; Lichaam en geest zijn één...
Als het één doordraaft, grijpt het ander in.
Mijn 'geest' ging een beetje te hard en ik heb geluk!Mijn lichaam greep in en ik werd 'ziek'.
Ziek zijn...een signaal van de Ziel.
Nee, dat is geen onzin, het is geen spirituele verwoording, maar het is gewoon zo!

Ooit is de 'medische  wetenschap' lichaam en geest gaan scheiden!
Maar veel mensen zijn zich dat in deze tijd bewust aan het worden...En toch zijn er ook nog velen die dat liever scheiden....Tja, dan kunnen we tenminste nog dat 'lichaam' de schuld geven.

Zelf heb ik de eenheid van lichaam en geest al snel ervaren, alsof ik met die 'kennis' geboren ben...
Hoe ziek ben ik op dit moment?
Er schijnt een virusje te heersen...
Ik kan er een beetje om lachen...virus!
Als ik dieper op dit gegeven in zou gaan, dan verhuis ik liever...
😄
Verhuizen naar m'n Proefblog!
En verder zit m'n neus verstopt en speelt mijn astma op. Beetje duizelig en dat soort dingen.

Maar er ligt een blanco blad naast mij...
Zal ik dan toch maar wat schilderen?
Werken als medicijn helpt vaak ook!








8 opmerkingen:

  1. de herfst zal er ook wel mee te maken hebben ;-)
    verzorg je goed en snel weer beter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zelfverzorging gaat prima, dank je An! Heb goed uit kunnen slapen, drink veel en eet wat fruit...

      Verwijderen
  2. Hoe dan ook dat je je weer snel beter mag worden beter mag zijn, beterschap Walter. Raar woord eigenlijk beter-schap, beter scheppen of zo hihihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hatsjoe... snel weer opknappen Walter.
    Een lieve groet en beterschap toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ziek zijn blijft bij mij een vreemd gebeuren...als het komt, gaat het al net zo onverwacht!

      Verwijderen
  4. Lichaam en geest zijn niet te scheiden. Het een kan niet zonder het ander. Soms heeft het een grotere bek en krijgt de overhand, dan is het goed geestelijk of lichamelijk wat gas terug te nemen.
    Beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt de Spijker op de kop geslagen! En gelukkig ben ik weer helemaal uit (spijker) bed! :-))

      Verwijderen