Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 10 december 2019

Aftellen richting kerst...

Alleen te lezen door mensen met geduld,geloof en vertrouwen...
Geloven in wat er staat!





Het dinsdag bericht is bedekt.
Oftewel, kerstig ingepakt!


Zal ik voor de verandering mezelf eens interviewen?


Oké, de eerste vraag;
Hoe is het met 'me'?
Vreselijk slecht want ik ben woedend...
Naarmate ik steeds meer doorkrijg hoe het allemaal zit
ben ik blij met mijn zelfbeheersing!
Als ik dit soort verhalen vroeger gehoord had, dan was ik er misschien wel van overtuigd dat het er niet zo slecht aan toe zou gaan!
Zomaar achter je rug om een 'beschikking' krijgen, waardoor je niet eens meer bij je eigen geld kunt komen.

Op dit moment heb ik een bedrag van 5.372,77 op mijn rekening staan en aangezien ik nog steeds dit huis wil afmaken, kleding e.a. dingen hard nodig heb, kwam ik op het idee dat ik met 1500 euro een end zou komen.
Dankzij de onterechte beschikking zit ik nog steeds vast aan het belachelijke systeem van geldbeheer door Veritas!

En welk bizar antwoord kreeg ik van mijn casemanager, mevr. 
M. S.!
Aangezien dit bedrag erg hoog was, moest het via een rechter worden aangevraagd!
Als ik dit via de zorgverlening opper als zijn een schande
dan is de reactie; dat zijn nou eenmaal de regels...

'Laat het verleden los', tenzij dat verleden nog steeds je heden is...dan moet daar hard aan gewerkt worden!

Tot overmaat van ramp werd mij gezegd, toen ik vertelde dat ik mij hier niet thuis voelde;
'Maar als je weg wilt zullen we je niet tegenhouden hoor, je bent daar vrij in!'
Vrij...
en niet eens bij je eigen geld kunnen?
Vrij? Terwijl die schandalige beschikking nog niet mijn wereld is uit geholpen?
Vrij....als er niemand is die je daadwerkelijk helpt?

Mijn vrijheid bestaat er op dit moment uit om werkelijk woedend te worden en je verbazen over hoe dit toch allemaal mogelijk is in een democratisch land!

Of ik deze strijd tegen onrecht op ga geven?
Absoluut niet, hij zal alleen maar heftiger worden, want hoeveel mensen heb ik al zien lijden onder deze waanzin?

Kunnen we met woede leven zonder er ziek door te worden?
Ja, dat kan zéker...want het bewustzijn van je woede is de eerste stap.
Als zelfbeheersing je is aangeboren, ja...dan zit je goed.


Een kerstige entourage maakt veel goed!


2 opmerkingen:

  1. beperkt is het zeker niet, je hebt heel wat te dragen....
    en toch maak je er het beste van
    .* Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dan pas voel je je gevangen , als je niet eens aan je eigen geld kan om te doen wat jij wilt
    hoog tijd dat dat eens opgelost geraakt

    BeantwoordenVerwijderen