Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 8 december 2019

Maar er is meer dan kleur alleen!


Vandaag gaan we verder over kleur en materiaal!


Gouache verf, oftewel een niet transparante waterverf...

Ook materialen kunnen je stemming beïnvloeden, want een heldere aquarelverf doet weer heel wat anders dan de afgebeelde gouache verf..
Dat geldt zeker ook voor acrylverf, aquarelpotlood en olie verf....
De kleuren mengen zich vaak op een andere manier alhoewel blauw en geel blijven groen geven!
Maar als het zich harder of minder soepel mengt, roept het weer hele andere sferen op...


Helaas sla ik volkomen op zwart...de ultieme depressie.
Dit soort berichten lukken mij even niet meer.










6 opmerkingen:

  1. ze zeggen ooit tegen me je kent maar een paar kleuren; zwart en khaki....
    maar een schilderij van jou is het mooist met vele kleuren
    Ik wens je een fijne zondag en hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat je er gauw uit kunt komen. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent wel een echte knokker. Gaat vast goed komen ook al kost het tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ben ik dwars door alles heen toch bezig met een vervolgbericht!

      Verwijderen